BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Filmalagút a kék metrón is

Mozgóposztert vagy más néven filmalagutat telepített a Maximum Outdoor Advertising a piros után a kék metró egy szakaszára is. A jogokat birtokló cég más kelet-európai országokban is terjeszkedne. Budapesten a célcsoportból egy fő elérésének költsége két forint alatt alakul.

Körülbelül másfél éven belül, vagyis viszonylag rövid idő alatt megtérülnek a metróalagútba telepített, Magyarországon nemrégiben debütált új reklámhordozóval járó kiadások, melyek elérik a több tíz millió forintot. A mozgóposztert (sötét metróalagútban egymás után filmszerűen felvillanó, fóliára nyomott fázisrajzok) eddig a piros metró Keleti pályaudvar és Népstadion megálló közötti szakaszán láthattak az utasok, de hétfőtől már a kék metrón az Arany János utca és a Nyugati pályaudvar között is mozgalmasabb az utazás. Erre a szakaszra is telepített ugyanis mozgóposztert a Magyarországon és a térségben a reklámhordozóval kapcsolatos jogokat birtokló Maximum Outdoor Advertising (MOA).

A 192 darab A/2-es, hátulról megvilágított doboz előtt elhaladó metrószerelvényből egy új rágógumit népszerűsítő, hét másodperces film látható egy hónapon keresztül. A hirdetőnek ez 3,75 millió forintjába kerül. Napi 100-150 ezer utassal számolva egy fő elérésének költsége két forint alatt alakul tehát - tájékoztatott Bán Tamás, a MOA vezetője.

Egyébként a cég terjeszkedésre készül. A következő fél évben tervezik a filmalagút telepítését Varsóban, Szentpéterváron, Moszkvában és Prágában is. A cseh fővárost már korábban kiszemelték, ám az idei árvíz miatt csúszott a munka. Bécs és Frankfurt metróiban azonban már hónapok óta működik a mozgóposzter.

A tapasztalatokról Bán Tamás elmondta: a filmalagút előnye, hogy az amúgy ingerszegény környezetben erős nyomot hagy a nézőben, így az általa közölt üzenet jól elraktározódik. Ki lehet aknázni azt a lehetőséget is, hogy a metró adott állomásán leszálló utas akár perceken belül találkozhat a reklámozott termékkel.

Az új reklámhordozó fogadtatását vizsgáló Szonda Ipsos felmérése szerint a piros metró alagútjába kihelyezett mozgóposzterekről az utazóközönség 77 százaléka szerzett tudomást. Az arány jóval magasabb (87 százalék) a 25 évesnél fiatalabbak körében, illetve a magasabban iskolázottak közt (85 százalék). A mozgóposzterről tudomást szerzők legtöbbje (87 százalék) különlegesnek tartotta az új médiumot, és az egytől ötig terjedő skálán átlagosan 4,8-esre értékelte azt. Még azok a 45 év fölöttiek is 4,6-del jutalmazták az ötletet, akik kevésbé lelkesedtek a reklámhordozó iránt. Az utasok közel fele úgy véli, a mozgóposzter kellemesebbé tette a metrózást.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.