Napóleon óriás médiaprojektben
Holnap Magyarországon is elkezdődik a 40 millió euróba, azaz közel 10 milliárd forintba kerülő Napóleon című televíziós szuperprodukció vetítése. Amíg a négyrészes filmsorozat közvetítési jogát Németországban és Ausztriában is közszolgálati televízió kapta meg, addig hazánkban az RTL Klub vásárolta meg a sugárzás jogát. A vételárral kapcsolatban Kolosi Péter, az RTL Klub programigazgatója nem nyilatkozott lapunknak.
Mivel a magyar állam kisebb összeggel járult hozzá a francia-német koprodukcióban készült filmsorozathoz, mint várható volt, a jogtulajdonos nem a Magyar Televíziónak adta át a vetítési jogokat, hanem azt értékesítette. A produkciót eredetileg 300 millió forinttal támogatta volna a Gazdasági Minisztérium (GM) is, a tárca végül az ígért összeggel szemben csak 40 millióval szállt be a gyártásba, és a filmesek nem kapták meg az ORTT-től kért 150 millió forintos támogatást sem (VG, 2002. február 8.). A Nemzeti Kulturális Örökség Minisztériuma 260 millióval szállt be a Napóleon forgatásába.
A világsztárok: Christian Claviér, Gérard Dépardieu, John Malkovich vagy Isabella Rossellini mellett magyar színészeket: Görög Lászlót, Bubik Istvánt, Gyuricska Jánost és Seres Zoltánt is felvonultató sorozat első részét holnap este láthatják a nézők az RTL Klubon. A német és osztrák közszolgálati televízió, a ZDF és az ORF 2 már hétfő este műsorára tűzte az első epizódot.
Németországban egyébként nagy várakozással tekint a film vetítésére és várható hatására a ZDF menedzsmentje. Mint mondják: a hagyományos filmek ideje lejárt, a hangsúly a sorozatokról az úgynevezett eseményműsorokra tevődött át. Ez utóbbiak ugyanis egyszeri produkcióként jobban tervezhető és kezelhető költséget jelentenek, nem jár velük annyi kötöttség. A ZDF egyébként 5 millió eurót, azaz több mint 1,1 milliárd forintnak megfelelő összeget fizetett a jogtulajdonos Kirch Mediának. (SK)


