A kisebb cégekre figyel a Network Associates

Tervei szerint 18 százalékkal emelné forgalmát Magyarországon az amerikai Network Associates - jelentette be Renske Galema regionális igazgató. Az elsősorban a McAfee márkanév alatt fejlesztett antívírus szoftveréről ismert társaság nem közli pénzügyi adatait, saját becslése alapján a régió biztonságtechnikai piacán a nagyvállalati szegmensben 45, a kis és közepes cégeknél mintegy 20, a lakossági felhasználóknál pedig kevesebb mint 20 százalékos részesedéssel rendelkezik. A magyarországi forgalomnak 2002-ben mintegy 40-45 százalékát adták a kormányzati szférából kapott megrendelések. A hazai informatikai biztonsági piac méretét Tóth Árpád, az itteni kirendeltség vezetője évi 5 milliárd forintra becsüli, ebből a vírusvédelmi termékek mintegy 2,5 milliárdot képviselnek. (VG)



Carlsberg: rossz lett az orosz teljesítmény

A dán Carlsberg A/S 60 és a norvég Orkla 40 százalékos tulajdonát képező Carlsberg Breweries sörcsoport üzemi eredménye a vártnál valamivel jobban, 15 százalékkal nőtt tavaly. Az oroszországi forgalma viszont az előre jelzettnél gyengébben, csak 9 százalékkal bővült. Ez utóbbi tavaly még 14 százalékkal emelkedett, ám az idén sem várható 8-9 százaléknál nagyobb gyarapodás, ráadásul az is csak a második fél évben. Mivel az orosz piacnak kitüntetett szerepet szántak, ezért nem csodálható, hogy a jelentés közzététele után a Carlsberg-részvények árfolyama 12 százalékkal, két és fél éves mélypontra esett a koppenhágai tőzsdén. A Carlsberg és a brit Scottish & Newcastle 50-50 százalékos ellenőrzése alatt működő Baltic Beverages Holding (BBH) így is 28-ról 33 százalékra növelte az oroszországi sörpiaci részesedését. (VG)