A világ ötödik autógyártó csoportja figyelmeztetett, hogy az üzletet befolyásolhatják a politikai és makroökonómiai bizonytalanságok várható növekedései. Ez azért is érdekes, mert a német és az amerikai vállalat két évvel ezelőtti összeolvadásakor az idei évre 8,5-9,5 milliárd eurós működési eredményt terveztek. Ám az elmúlt évben a kedvezőtlen gazdasági feltételekre hivatkozva a terv későbbi teljesítését jelentették be.
A személyautó-, busz- és teherautó-gyártó csoport erre az évre 151 milliárd eurós bevételt tervez, körülbelül 1 százalékkal magasabbat a tavalyinál, s némileg meghaladva a két évvel ezelőtt felállított tervet. 2005-ben pedig már 163 milliárd eurós bevétel a cél, amit különösen az ázsiai értékesítések növelése után várnak. Február elején a társaság azt hozta nyilvánosságra, hogy a negyedik negyedéves működési profit 1,173 milliárd euró volt, így a 2002-es működési profit elérte az 5,8 milliárd eurót.
Az amerikai tevékenység átszervezése 20 százalékos létszámcsökkentést is előirányoz a beszállítói árak leszorítása mellett, valamint nagyobb hangsúlyt helyez a Daimler-részleggel és a japán partnerrel, a Mitsubishival közösen elérhető megtakarításokra.
A cég ügyeit érinti, hogy a hírhedt Kirk Kerkorian mágnás 700 ezer dollár értékű DaimlerChrysler-részvényt adott el, miután bennfentes információhoz jutott. Az üzletember befektetési cége, a Trancinda vezetői értelmetlennek tartották annak idején a Daimler és a Chrysler házasságát, és a készülő fúzióról bizalmas részleteket szivárogtattak ki. Ezt később sérelmezte az egybeolvadt vállalat. (VG)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.