A világ ötödik autógyártó csoportja figyelmeztetett, hogy az üzletet befolyásolhatják a politikai és makroökonómiai bizonytalanságok várható növekedései. Ez azért is érdekes, mert a német és az amerikai vállalat két évvel ezelőtti összeolvadásakor az idei évre 8,5-9,5 milliárd eurós működési eredményt terveztek. Ám az elmúlt évben a kedvezőtlen gazdasági feltételekre hivatkozva a terv későbbi teljesítését jelentették be.

A személyautó-, busz- és teherautó-gyártó csoport erre az évre 151 milliárd eurós bevételt tervez, körülbelül 1 százalékkal magasabbat a tavalyinál, s némileg meghaladva a két évvel ezelőtt felállított tervet. 2005-ben pedig már 163 milliárd eurós bevétel a cél, amit különösen az ázsiai értékesítések növelése után várnak. Február elején a társaság azt hozta nyilvánosságra, hogy a negyedik negyedéves működési profit 1,173 milliárd euró volt, így a 2002-es működési profit elérte az 5,8 milliárd eurót.

Az amerikai tevékenység átszervezése 20 százalékos létszámcsökkentést is előirányoz a beszállítói árak leszorítása mellett, valamint nagyobb hangsúlyt helyez a Daimler-részleggel és a japán partnerrel, a Mitsubishival közösen elérhető megtakarításokra.

A cég ügyeit érinti, hogy a hírhedt Kirk Kerkorian mágnás 700 ezer dollár értékű DaimlerChrysler-részvényt adott el, miután bennfentes információhoz jutott. Az üzletember befektetési cége, a Trancinda vezetői értelmetlennek tartották annak idején a Daimler és a Chrysler házasságát, és a készülő fúzióról bizalmas részleteket szivárogtattak ki. Ezt később sérelmezte az egybeolvadt vállalat. (VG)