A bérkiáramlásnak, az erős forintnak és a lakáshitel-támogatásnak tudható be, hogy tavaly darabszámban mintegy 20 százalékkal, 1,2 millióra bővült a háztartási készülékek hazai piaca - hangzott el a Whirlpool Magyarország Kft. múlt évi mutatóit értékelő tájékoztatón. A fehérárugyártó amerikai cég 11 éve működő magyarországi leányvállalata 2002-re könyvelhette el eddigi legnagyobb éves növekedését. Árbevétele megközelítette a 14 milliárd forintot, ami 30 százalékkal volt több az egy évvel korábbinál, míg darabszámban először lépte át a 300 ezres határt.

A GfK piackutató cég szerint a Whirlpool márka a mosógépek piacán közel 50 százalékos részesedéssel piacvezető, ugyanez a mosogatógépek piacán 30 százalékos aránnyal, míg a hűtőgépek forgalmazásában a második 15 százalékkal. A háztartási készülékek hazai piacán tavaly újabb árcsökkenés volt megfigyelhető, részint az erős forintnak, részint a piacra lépő új szereplők - köztük az olasz Merloni cég - által támasztott nagyobb versenynek betudhatóan - mondta Krasovec Péter, a kft. marketingigazgatója. Ennek nyomán elmondható, hogy a vásárlók tavaly kevesebb pénzért jobb minőségű berendezéseket vehettek - tette hozzá.