A múlt pénteken egy ritka immunrendszeri betegségben elhunyt Jean-Luc Lagardere egyik legnagyobb érdeme az érdekkörébe tartozó vállalkozások és a francia politikai élet közötti olajozott viszony fenntartása volt. Jacques Chirac elnökhöz fűződő baráti kapcsolata közismert volt, és az EADS 2000. júliusi létrehozásában is nagy szerepet kapott. Mint ismert, az európai légiipari óriást az ágazat francia, német és spanyol cégeinek egyesítésével alapozták meg.
Lagardere érdekérvényesítő képességének egyik legjobb példáját Jean-Pierre Raffarin miniszterelnök februári indiai látogatása érzékelteti. A Lagardere által patronált EADS-vezetőkkel utazó Raffarin programjába sikerült beilleszteni az Air India légitársaságnál tett lobbilátogatást is, mely az Airbus számára könnyítheti meg a megrendelések megszerzését.
Szakértők szerint a családi vállalkozás, a Lagardere SCA-alapító utáni élete zökkenőmentesebb lesz, mivel a médiabirodalom vezetését Arnaud Lagardere már korábban átvette.
Az EADS viszont pont akkor veszti el legbefolyásosabb pártfogóját, amikor a polgári légi közlekedés történetének legnehezebb szakaszában van. A 2001. szeptember 11-i terrortámadás és a magas üzemanyagár miatt az ágazat növekedése gyenge lábakon áll. Ráadásul néhány hónapon belül az a szintén ingatag EADS-alapszerződés is lejár, melyet a tulajdonosok, a DaimlerChrysler, a Lagardere SCA és a francia kormány kötött.
Arnaud Lagardere várakozások szerint kevésbé lesz elkötelezett az EADS sorsa iránt, mint apja, aki többször hangsúlyozta, hogy 2007-ig kiáll az EADS mellett. Arnaud Lagardere viszont nem rejti véka alá, hogy elsősorban a médiaüzlet érdekli, és a 15 százalékos EADS-részvénypakett eladását sem zárja ki.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.