BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Boros-Bochkor: a legkapósabb

A két legnagyobb kereskedelmi rádióadó, a Sláger Rádió és Danubius Rádió reggeli műsorai, a Bumeráng és a Cappuccino Tripla közel azonos napi eléréssel bír a 15 évesnél idősebb lakosság körében. Amíg azonban a Bumerángnak tavaly 22 százalékos részesedése volt a teljes lakosság körében, addig az idén márciusban már a 27 százalékot is elérte a Boros Lajos és Bochkor Gábor nevével fémjelzett show részesedése - derül ki a Sláger Rádió elemzéséből. Igaz, a Bumeráng negyedórával hosszabb, így mindig ennyivel több hallgatója lehet, s ezáltal hosszabb ideig is hallgathatják. Fontos megjegyezni azt is, hogy a negyedórás felbontású eredményeket tekintve a 15 évesnél idősebb korosztályban a Kossuth rádió 5.45 és 8.15 közötti reggeli műsora mindkét kereskedelmi adónál népszerűbb.

A hirdetők számára legfontosabb korosztályban, a 18-49 éves fogyasztók körében a Bumeráng és a Cappuccino Tripla napi átlagos elérése megegyezik, 21-21 százalékos, a Juventus Reggel 5 százalékos. A Bumeráng tavaly márciusi elérése még csak 17 százalék volt. A 18-49 évesek esetében a Kossuth rádió nem játszik olyan erőteljes szerepet, azaz nem tudja megelőzni a kereskedelmi adók műsorait. A vizsgált célcsoport esetében egyébként különösen fontos, hogy főként rádiót hallgatnak a reggeli órákban, az egyes televíziók adásába mindössze 3 százalékuk kapcsolódik be, miközben a Danubius és a Sláger Rádió elérése 12 százalék felé közelít. A budapesti rádiós piacon a Sláger minden tekintetben az első helyen áll. Átlagos napi elérése 18 százalék, ami közel 300 ezer Bumeráng-hallgatót jelent minden reggel, s számuk hetente a félmillióhoz közelít.

A Cappuccino Tripla hallgatótábora több mint 150 ezerrel kevesebb főt számol hetente. A megyeszékhelyeken a Bumeráng átlagos napi elérése már tavaly december óta meghaladja a Danubius műsorának elérését: az ott élők 16 százaléka választja Boros Lajost és Bochkor Gábort minden reggel, részesedés tekintetében 27 százalékos az eredményük, amely kilenc százalékponttal haladja meg a konkurens adó részesedését.

A vidéki városokban és falvakban a Bumeráng és a Cappuccino részesedése és elérése közel azonos. Budapesten a Kossuth rádió a legnépszerűbb, a Bumeráng csak 8.30 után veszi át vezetést a 15 évesnél idősebb korosztály körében.

Google News Világgazdaság
A legfrissebb hírekért kövess minket a Világgazdaság.hu Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.