Magyarországon jelentősen növekszik a ruházati cikkek piaca. A háztartások 317 milliárd forint értékben vásároltak ruházati cikket tavaly, ez 21 százalékkal több az egy évvel korábbinál. A fellendülés motorja a felsőruházat, amelynek forgalma az átlagot meghaladó mértékben bővült, és meghaladta a 173 milliárd forintot - ismertette Fogarassy Gabriella, a GfK Piackutató Intézet területvezetője a cég legutóbbi felmérését.
Egy háztartás 99 000 forintnál valamivel többet költött öltözködésre. Az egy vásárlásra jutó kiadás 3900 forint. A bolttípusok között a ruházati szaküzlet tartja vezető pozícióját a forgalom közel egyharmadával. Az utcai árus és piac szegmens szerepe egyelőre stabilnak látszik, mivel a forgalom egynegyede ott bonyolódik le. Növelte részesedését a bolttípusok közül a hipermarket és az áruház. Előbbi a két évvel korábbi 5-ről 7, utóbbi pedig 6-ról 8 százalékra, ami azt jelzi, hogy ez a hagyományos bolttípus a kereskedelem új körülményei között is magára talál. Említést érdemel a fehérnemű-szaküzlet javuló trendet mutató 2 százalékos részesedése is. Csökkenést kismértékben a cipőboltnál mutatnak az adatok, a C+C üzletnél és a sportboltnál.
Ugyanakkor a hazai textilruházati ipar változatlanul súlyos problémákkal küszködik: a minimálbérek gyors ütemű növekedése rontja a vállalkozások versenyképességét, dömpingáron áramlik be az olcsó ázsiai és indiai import, a textilipari vállalkozásoknak rendkívüli nehézségeket okoznak a szociális terhek. A nyugati bérmunkapartnerek - az olaszok és a németek, és a franciák is - keletebbre mennek, s az alacsonyabb munkabérek miatt inkább Romániát, Bulgáriát, Ukrajnát választják. (KK)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.