A Walt Disney azt fontolgatja, hogy eladja veszteségesen működő üzlethálózatát, s bezár észak-amerikai és európai boltokat - számol be a Reuters. Világszerte 548 Disney üzlet van, s a társaságnak az a terve, hogy a jelenlegi 387-ről 300-ra csökkenti az észak-amerikai hálózatban működő egységeket. A bolthálózat vesztesége tavaly 50 millió dollárra rúgott, 1,05 milliárdos árbevétel mellett.
A Mickey Mouse és a Winnie the Pooh (Micimackó) emblémákkal ellátott ajándéktárgyakat értékesítő üzlethálózat a Walt Disney terjeszkedésének szimbóluma lett a 90-es években. A terjeszkedés azonban túl gyors ütemű volt, s a 2000. évi 741-es csúcsot követően csökkent a boltok száma.
A társaság azt tervezi, hogy a lehetséges vevőnek az üzlethálózatot eladja, a márkanév használatára pedig licencmegállapodást köt, ugyanúgy, ahogyan azt 2001-ben tette, amikor eladta a tokiói Disney parkot az üzemeltetőnek.
Piaci elemzők szerint nem lesz könnyű az üzletek eladása, mivel a kiskereskedelemben zajlik a konszolidáció, s egyre népszerűbbek a nem túl ismert márkákat forgalmazó diszkonthálózatok.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.