Gyorsan bővül a netes boltok forgalma
A magyar internetes áruházak összesített forgalma tavaly több mint 40 százalékkal nőtt, és a 2001-es 3,2 milliárd forint után elérte a 4,5 milliárdot - áll a GKI Gazdaságkutató Rt. és a Westel Mobil Távközlési Rt. a Sun Microsystems Magyarország Kft. együttműködésével megvalósult felmérésében. Az adatok szerint az áruházak száma, forgalma és látogatottsága mellett az informatikai felkészültség és a vevői elégedettség is nőtt. A forgalom közel 60 százalékát a lakosság, 30 százalékát a vállalati szféra, míg 10 százalékát a közintézményi szektor generálta. 
A várakozások alapján 2003-ban tovább folytatódik a piac bővülése, az internetes vásárlások összege pedig elérheti a 6 milliárd forintot. A dinamikus növekedés ellenére a netes boltok súlya nem meghatározó a magyar gazdaságon belül, forgalmuk a hazai kiskereskedelmi forgalom 1 ezrelékét sem éri el. Az online áruházak piacát a magas árbevétel-koncentráció jellemzi, hiszen a hazai 250-300 bolt közül a legnagyobb 5 áruház adja az összforgalom 42, míg az első 10 az 59 százalékát.
Az online áruházak körében a legnépszerűbb termékkategóriák közé az interneten is jól meghatározható termékek tartoznak, például a DVD- és CD-lemezek, a könyvek és a számítástechnikai eszközök. E termékkategóriák forgalmazásával foglalkozik a magyar online áruházak 38 százaléka. Ezek felmérése szerint a vásárlók a Kválasztékkal és a vevőszolgálatokkal elégedettek leginkább, míg a kézbesítési költségeket már kevésbé fogadják el.


