A tarifákban és bevételekben egyelőre nem sikerült érvényesíteni növekvő látogatottsági adatait az Origo internetes portálnak. A médiumot működtető Axelero Rt. 2002. évre vonatkozó összefoglalója kiemeli, hogy a netes hirdetési árak elmaradnak a hasonló olvasottságú nyomtatott felületekétől. Az online hirdetési piac nagysága hasonló elmaradásban van a hagyományosétól. Ennek legvalószínűbb oka az, hogy az egyébként máshol hirdető vállalkozások jelentékeny része még nem ismeri vagy nem fogadja el a webet hirdetési felületként.
Pedig az online média világában a hagyományosnál több bevételi forrás megteremtésére van lehetőség. A saját számításai szerint minden internetes médiarangsort vezető Origo bevételei is több csatornán keresztül érkeznek.
A hirdetésen kívüli bevételi forrásoknak három jelentősebb összetevője van. Az Origótól más szolgáltatók vásárolnak tartalmat, például híreket, emellett a hirdetési felületeken helyet bérelnek kereskedelmi cégek, de megjelent a fizetős tartalom kiskereskedelmi rendszere is. A barátságtalannak tartott 2002-es piaci környezetben a portál megkétszerezte pénzügyi forgalmát.
A hazai online hirdetési piac nagyságát jelenleg 1 és 1,6 milliárd forint közé becsülik, amelyből az Origo saját számításai szerint legalább 30 százalékban részesedik. Az internetes médiaértékesítés 2002-ben a teljes médiapiac kevesebb mint 1 százalékát tette ki. A kutatások szerint az idén ez a szegmens mintegy 20-30 százalékos növekedést érhet el, míg a hagyományos médiapiac forgalmának emelkedése néhány százalékra tehető.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.