Origo: 30 százalék a nethirdetések piacán
A tarifákban és bevételekben egyelőre nem sikerült érvényesíteni növekvő látogatottsági adatait az Origo internetes portálnak. A médiumot működtető Axelero Rt. 2002. évre vonatkozó összefoglalója kiemeli, hogy a netes hirdetési árak elmaradnak a hasonló olvasottságú nyomtatott felületekétől. Az online hirdetési piac nagysága hasonló elmaradásban van a hagyományosétól. Ennek legvalószínűbb oka az, hogy az egyébként máshol hirdető vállalkozások jelentékeny része még nem ismeri vagy nem fogadja el a webet hirdetési felületként.
Pedig az online média világában a hagyományosnál több bevételi forrás megteremtésére van lehetőség. A saját számításai szerint minden internetes médiarangsort vezető Origo bevételei is több csatornán keresztül érkeznek.
A hirdetésen kívüli bevételi forrásoknak három jelentősebb összetevője van. Az Origótól más szolgáltatók vásárolnak tartalmat, például híreket, emellett a hirdetési felületeken helyet bérelnek kereskedelmi cégek, de megjelent a fizetős tartalom kiskereskedelmi rendszere is. A barátságtalannak tartott 2002-es piaci környezetben a portál megkétszerezte pénzügyi forgalmát.
A hazai online hirdetési piac nagyságát jelenleg 1 és 1,6 milliárd forint közé becsülik, amelyből az Origo saját számításai szerint legalább 30 százalékban részesedik. Az internetes médiaértékesítés 2002-ben a teljes médiapiac kevesebb mint 1 százalékát tette ki. A kutatások szerint az idén ez a szegmens mintegy 20-30 százalékos növekedést érhet el, míg a hagyományos médiapiac forgalmának emelkedése néhány százalékra tehető.


