BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Pénzdíjas vitorlásfutamok

Ma kezdődik a Balatonon az idei vitorlásszezon legmagasabb összdíjazású versenye, a Audi Grand Prix. A balatonfüredi so-lingversenyen hatan osztoznak a 15 ezer eurós, azaz 3,6 millió forintos pénzjutalmon, a győztes 5 ezer eurót, több mint 1,2 millió forintot kap. Ugyanebben a kategóriában május 16-25. között a világbajnoki címért versengenek.

Noha a hivatalos évadnyitót csak május 18-án rendezik meg Közép-Európa legnagyobb taván, a vitorlásversenyek már áprilisban elkezdődtek. Hónig Péter, a Magyar Vitorlás Szövetség (MVSZ) elnöke, a Dunaferr Rt. vezérigazgatója a Világgazdaságnak elmondta: májustól szeptemberig minden héten rendeznek valamilyen vitorlásversenyt a tavon. Az MVSZ versenynaptára szerint a jelenleg is zajló csillaghajó Európa-bajnokság, valamint a május 16-25. közötti soling- és az augusztus 29.-szeptember 3. közötti 470 masters-világbajnokság mellett 18 országos bajnokságot és több mint 100 nemzetközi és minősítőversenyt rendeznek. További húsz futamot is indítanak a tavon, többek között bankároknak, de rendőrök amatőrversenyére is sor kerül.

Hónig Péter elmondta: a versenyek közül többtucatnyi futamot komoly vállalkozások támogatnak. Hangsúlyozta: a szponzorok száma az utóbbi években jelentősen megnövekedett: a legjelentősebb futamokat a Mol, a Westel, a Matáv, az Audi szponzorálja.

A támogatók a nyugat-európai gyakorlatnak megfelelően mára felismerték azt is, hogy a vitorlázás küldetése a szabad idő igényes eltöltése - véli a Dunaferr Rt. vezérigazgatója, aki maga is indul a május 18-i hivatalos évadnyitó versenyen. Mint mondta: a támogatók szívesen szerveznek különprogramokat egy-egy verseny alkalmával, ahova meginvitálják üzleti partnereiket is.

Noha a hét végi Világkupa az egyik legnépszerűbb hajóosztálynak számító háromszemélyes solingverseny lesz, az utóbbi évek tendenciái alapján a nagyhajós viadalok kerülnek mindinkább az érdeklődés középpontjába. A Balaton legfelkapottabb versenyén, a Kék szalagon például minden egyes alkalommal 10 százalékkal növekszik az indulók száma - mondta Hónig Péter. Hangsúlyozta: egy ilyen verseny alkalmával 1,5 milliárd forint értékű hajóállomány úszik a tavon. A Balaton jelenleg négyezresre becsült hajóállománya szakértők szerint tovább növelhető, mert mint mondják: a nyugati medence komoly kapacitással bírna.

A vitorlázást várhatóan nem zavarja meg a Balaton alacsony vízállása sem. Hónig Péter szerint nem kell attól tartani, hogy valamelyik verseny elmaradjon, a szezon végére azonban előfordulhat, hogy nehézkessé válik a kikötő közeli közlekedés.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.