BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Pezsgést hozhat a metróépítés

Nagy verseny várható a metróépítési tendereken, a megméretésen várhatóan nemcsak a külföldi érdekeltségű hazai vállalkozások indulnak majd, hanem azok a külhoni cégek is, melyeknek nincs itteni képviseletük. A több tíz milliárd forint értékű beruházás jelentős bővülést hozhat az építőipari piacnak.

A tervek szerint a metróépítésre mintegy harminc tendert ír ki a főváros és a gazdasági tárca, többek között alagútfúrásra, elektronikai és biztonsági berendezésekre, szerelvények beszerzésére, megállók építésére. A piacnak szüksége is van a több tíz milliárd forint értékű beruházás megindítására, hiszen az idén ismét leszálló ágba került a mélyépítőipar.

Nem nehéz megjósolni, hogy a nemzetközi tendereken sok vállalat kívánja majd megméretni magát, így nagy lesz a verseny. A korábbi metróépítésekről jól ismert a KÉV-Metró neve, a cég időközben már az egyik legnagyobb osztrák építőipari cég magyar leányvállalata, a Strabag a tulajdonába került. Ugyancsak a hajdani metróépítéseknél találkozhattunk a Vízép Mélyépítési Kft. nevével, s mint azt Ivántsy Gábor vállalkozási vezető elmondta, ezúttal is szeretnének indulni majd a tenderen. Hozzátette, hogy várhatóan nem lesz egyszerű a helyzetük, hiszen számítani kell arra, hogy jó néhány külföldi cég is vetélytársuk lehet. Időközben a Vízép is száz százalékban osztrák kézbe került, tulajdonosa a Leithäusl Hasenöhrl und Krizek GmbH.

Ivántsy Gábor szerint ugyanakkor a metrótender a nem nyertes cégeknek is hasznot hozhat. Várható ugyanis, hogy a nyertes nagyvállalatok erőit leköti majd a metróépítés, s a piaci résekbe betörhetnek a kisebb vállalkozók is. A vállalkozási vezető egyelőre nem tudott válaszolni arra a kérdésre, hogy konzorciumban, vagy önállóan pályáznak majd.

Több tenderen is indulni kíván majd a Swietelsky Kft. Schréder Mihály vezérigazgató úgy fogalmazott, hogy társaságuk többféle munka - például vágány-, mozgólépcső-, aluljáró-építés - elvégzésére is képes. Szerinte a legnagyobb hazai építőipari vállalatok, például a Strabag, a Hídépítő Rt. biztosan megmérettetik majd magukat, s mivel nemzetközi tenderek lesznek, számolni kell a nyugat-európai vetélytársak megjelenésével is. Kiemelte, hogy azért is üdvözlik a metróépítés megindítása, mert a következő három évben nagy útépítések nem várhatóak a fővárosban.

Apáthy Endre, a Hídépítő Rt. vezérigazgatója megerősítette, hogy cégük is indulni kíván a metrótenderen, s az alagút- és aluljáró-építésbe, illetve a felszíni tereprendezésbe is be kívánnak kapcsolódni. (HÉ)

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.