BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Tovább gyorsít a Malév Express

A Malév Express (MAx) immár teljes, új flottával és új célállomásokkal igyekszik felvenni a versenyt a regionális, illetve diszkont légitársaságokkal. Az ügyvezető igazgató szerint az árak lefaragása csak az egyik eszköz, emellett a járatok sűrűségével lehet leginkább "labdába rúgni".

A hét elején megérkezett Budapestre a Malév Express (MAx) által üzemeltett negyedik, vado-natúj Bombardier CRJ 200-as repülőgép, így rövid távon teljes a Malév Rt. 100 százalékos tulajdonában álló regionális társaság flottája. A MAx-flotta bővítéséről - akárcsak a Malév-géppark egészéről - várhatóan ősszel dönt a nemzeti légitársaság új vezetése. A 2002 elején született egyezmény értelmében a Malév Rt.-nek még hat darab CRJ-gépre van opciós vételi joga. Sándor László elnök-vezérigazgató korábban lapunknak megerősítette: folytatni szeretné a korszerű gépek beszerzését, a részletek kidolgozása ezekben a hetekben folytatódik. A regionális expanzió jegyében újabb járatokat vezet be a MAx: július 5-én Genfbe napi kétszer, Krakkóba pedig napi egyszer viszi el utasait, akiknek túlnyomó része üzletember - tudtuk meg Nemes Anikó ügyvezető igazgatótól. A gyakoriság fontos eszköz az éleződő versenyben.

A tavaly februárban hárommillió forintos alaptőkével életre hívott MAx egy évvel ezelőtt indította első járatait. A jelenleg 40 pilótát és 40 légiutas-kísérőt foglalkoztató társaság először Velencébe, Bolognába és Odesszába vitte az utasokat, az idén ehhez jött még Szarajevó, Pristina és Split, továbbá az újraindított stuttgarti és több más németországi járat.

A repülőgépek kihasználtságát figyelve a cég az európai élmezőnyben található: a gépek naponta átlagosan 9,16 órát töltenek a levegőben, az európai átlag 6,55 óra. A fordulási idő körülbelül 30 perc, ez nagyon közel van a diszkont légitársaságokéhoz. Az ezer repült órára jutó hibák száma 16,7, ez jóval alatta marad az ágazati világátlagnak, amely 24,2.

A MAx fejlesztésének elsődleges motívuma, hogy az anyavállalat fő vonalaira tereljék a kisebb és közepes forgalmú kelet- és nyugat-európai repülőterekről érkező utasokat. Ez segítheti, hogy a Malév a lehető legjobban kihasználja a ferihegyi légikikötő földrajzi adottságában lévő előnyöket és a térség várható fejlődésében rejlő lehetőségeket.

Számolnia kell azonban az uniós országokból már itt lévő (Germanwings, Snowflake), illetve érkező vetélytársakkal, köztük a legnagyobb flottával bíró diszkontcéggel, a brit EasyJettel. A londoni vállalat tegnap bejelentette: nyolcvan európai repülőtér, köztük a budapesti küldte el pályázatát a cég gépeinek fogadására. Ray Webster vezérigazgató szerint a nagy érdeklődés - különösen, hogy olyan repülőterek is jelentkeztek, amelyek már fogadnak EasyJet-járatokat, de még többet akarnak fogadni - jelzi, hogy a repülőtér-üzemeltetési ipar kezdi befogadni az alacsony költségű légitársasági modellt. Az öszszes ajánlatot együtt vizsgáljuk, és az év végére, a jövő év elejére kiválasztjuk az új célállomásokat - fűzte hozzá a vezető. Az EasyJet évente 25 százalékkal szeretné növelni európai forgalmát, és ehhez 2007-ig 67 repülőgépről 168-ra bővíti flottáját. A brit cég a kelet-európai repülőterek közül jelenleg Prágába közlekedtet járatokat a Londontól északra lévő Stansted repülőtérről. Az egy útra szóló felnőtt menetjegyeket júniusra - naptól és napszaktól függően - 71,49 és 111,49 font között kínálja jelenleg a vállalat a prágai járatra, adók és illetékek nélkül.

Google News Világgazdaság
A legfrissebb hírekért kövess minket a Világgazdaság.hu Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.