A hét elején megérkezett Budapestre a Malév Express (MAx) által üzemeltett negyedik, vado-natúj Bombardier CRJ 200-as repülőgép, így rövid távon teljes a Malév Rt. 100 százalékos tulajdonában álló regionális társaság flottája. A MAx-flotta bővítéséről - akárcsak a Malév-géppark egészéről - várhatóan ősszel dönt a nemzeti légitársaság új vezetése. A 2002 elején született egyezmény értelmében a Malév Rt.-nek még hat darab CRJ-gépre van opciós vételi joga. Sándor László elnök-vezérigazgató korábban lapunknak megerősítette: folytatni szeretné a korszerű gépek beszerzését, a részletek kidolgozása ezekben a hetekben folytatódik. A regionális expanzió jegyében újabb járatokat vezet be a MAx: július 5-én Genfbe napi kétszer, Krakkóba pedig napi egyszer viszi el utasait, akiknek túlnyomó része üzletember - tudtuk meg Nemes Anikó ügyvezető igazgatótól. A gyakoriság fontos eszköz az éleződő versenyben.
A tavaly februárban hárommillió forintos alaptőkével életre hívott MAx egy évvel ezelőtt indította első járatait. A jelenleg 40 pilótát és 40 légiutas-kísérőt foglalkoztató társaság először Velencébe, Bolognába és Odesszába vitte az utasokat, az idén ehhez jött még Szarajevó, Pristina és Split, továbbá az újraindított stuttgarti és több más németországi járat.
A repülőgépek kihasználtságát figyelve a cég az európai élmezőnyben található: a gépek naponta átlagosan 9,16 órát töltenek a levegőben, az európai átlag 6,55 óra. A fordulási idő körülbelül 30 perc, ez nagyon közel van a diszkont légitársaságokéhoz. Az ezer repült órára jutó hibák száma 16,7, ez jóval alatta marad az ágazati világátlagnak, amely 24,2.
A MAx fejlesztésének elsődleges motívuma, hogy az anyavállalat fő vonalaira tereljék a kisebb és közepes forgalmú kelet- és nyugat-európai repülőterekről érkező utasokat. Ez segítheti, hogy a Malév a lehető legjobban kihasználja a ferihegyi légikikötő földrajzi adottságában lévő előnyöket és a térség várható fejlődésében rejlő lehetőségeket.
Számolnia kell azonban az uniós országokból már itt lévő (Germanwings, Snowflake), illetve érkező vetélytársakkal, köztük a legnagyobb flottával bíró diszkontcéggel, a brit EasyJettel. A londoni vállalat tegnap bejelentette: nyolcvan európai repülőtér, köztük a budapesti küldte el pályázatát a cég gépeinek fogadására. Ray Webster vezérigazgató szerint a nagy érdeklődés - különösen, hogy olyan repülőterek is jelentkeztek, amelyek már fogadnak EasyJet-járatokat, de még többet akarnak fogadni - jelzi, hogy a repülőtér-üzemeltetési ipar kezdi befogadni az alacsony költségű légitársasági modellt. Az öszszes ajánlatot együtt vizsgáljuk, és az év végére, a jövő év elejére kiválasztjuk az új célállomásokat - fűzte hozzá a vezető. Az EasyJet évente 25 százalékkal szeretné növelni európai forgalmát, és ehhez 2007-ig 67 repülőgépről 168-ra bővíti flottáját. A brit cég a kelet-európai repülőterek közül jelenleg Prágába közlekedtet járatokat a Londontól északra lévő Stansted repülőtérről. Az egy útra szóló felnőtt menetjegyeket júniusra - naptól és napszaktól függően - 71,49 és 111,49 font között kínálja jelenleg a vállalat a prágai járatra, adók és illetékek nélkül.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.