Árbevételének növelése céljából zenei szolgáltatást indít az internetes portáljaival havonta 220 millió látogatót vonzó Yahoo! Inc. A Launch Music nevű zenei vállalkozással az amerikai internet-média társaság az európai online zenepiacra kíván belépni.

A Launch Music szabadon elérhető lesz a kontinens orszá-gaiban, és egyelőre előfizetési díj nélkül fut majd a program. Kínálatában zenei videók, művészinterjúk mellett hanganyagok közvetítése szerepel. A Launch Európában - az amerikai példát követve - elsősorban hirdetésekből él majd meg. A Yahoo! nem árusít letölthető zenéket Észak-Amerikában, de a cégnél elmondták, hogy komolyan mérlegelik egy ilyen szolgáltatás beindítását is - amikor a Launch látogatóinak havi száma eléri a 9 milliót. A tervek szerint a Launchot globálissá teszik a későbbiekben. A Launch Music ügyvezetője, David Goldberg elmondta: a Launch együttműködésre készül a brit zenei oldallal, a - BT Group tulajdonában lévő - Dotmusickal, hogy szórakoztató tartalmat nyújtsanak a BT OpenWorld szélessávú előfizetőinek. A Yahoo! nemrégiben indította el ingyenes randevúszolgáltatását Európában; őszre azonban ennek fizetőssé tételét tervezi. (VG)