BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Bankárok a kifutó körül

Hogy kerül a csizma az asztalra? - kérdezték a minap azok, akik ellátogattak a londoni Natural History Museumba, ahol topmodellek topbankároknak tartottak divatbemutatót. Egy befektetési konferencia félidejében a Barclay's Capital kezdeményezte eseményen jelen volt a pénzvilág színe-java. Nem véletlenül: a két szakma kezd közeledni egymáshoz.

A londoni természettudományi múzeumban lezajlott esemény azt jelzi, hogy a pénzvilág is kezd érdeklődni a divatszakma iránt. A pénz és a divat nem nagyon szokott kart karba öltve járni - ellentétben például a sporttal, a művészetekkel, vagy az operával -, a bankemberek túl kockázatos, kevés profittal kecsegtető üzletágnak tekintik, a divatszakma viszont sokszor gyanakodva, olykor lekicsinylően kezeli a pénzembereket.

Az utóbbi időben azonban a pénzintézetek kezdik felfedezni a divatban rejlő promóciós lehetőségeket, s a divatházak is szívesen veszik az együttműködést. A Barclay's mellett az American Express is megtette a maga lépését a divatszakma felé: néhány évvel ezelőtt mindent kipróbáltak, a motorversenytől a golfig, s végül kikötöttek a brit divattervezés fenegyereke, Alexander McQueen mellett. A Barclay's Capital pedig Gianni Versace-ban látta meg a promóciós lehetőségeket. Az olasz divattervező a bank ügyfele volt, s mivel neve összekapcsolódott a kreativitással, a minőséggel, a nemzetköziséggel, ugyanezt sugallta a bank is ügyfelei számára.

Az együttműködés a divattervezőknek is gyümölcsöző, hiszen például McQueen hat számjegyű javadalmazásban részesült, cserébe azért, hogy részt vett néhány közös vállalkozásban: egyebek mellett egy korlátozott számban kibocsátott Amex bankkártya megtervezésében. A Barclay's tervezői az együttműködésnek köszönhetően számos potenciális vevővel kerülhetnek kapcsolatba, amint Emanuel Ungaro, aki az emlékezetes londoni divatbemutatón minden távozó vendég ajándék szatyrába diszkréten becsúsztatott egy ingyenes vásárlási utalványt...

A divat tehát nem lehet rossz befektetés. Bizonyítja az a hír is, miszerint a komoly pénzügyi gondokkal küszködő Escadába 45 millió eurót fektetett a HMD Partners befektetési társaság. A hírre több mint 50 százalékkal felszökött a német divatcég részvényeinek árfolyama, holott korábban szinte már temették a vállalatot: a társaság a múlt héten közölte, hogy a kereslet csökkenése miatt az idei üzleti év első felében a vártnál több, négymillió euró volt a vesztesége az adók és kamatok megfizetése előtt, árbevétele egynegyedével, 306 millió euróra esett.

A Gucci divatház is bizakodva tekint a jövőbe, bár az áprilissal végződött első negyedévben nem tudott túl jó eredményeket felmutatni - mindössze 1,2 millió euró volt a nyeresége, az is egy adóhitelnek köszönhetően az egy évvel korábbi 35 millió követően -, az év egészét tekintve azonban nagyon bizakodóak. A Gucci az eredmény romlását a turizmus visszaesésének számlájára írja, a forgalom leginkább a nagy turistaközpontokban lévő üzleteiben esett vissza. A cég a második fél évben javulásra számít.

Bízik a jövőben a Zara is. A spanyol Inditex üzlethálózata merész lépésre szánta el magát: hazai "pályán" hívja ki egyik legfőbb vetélytársát, a Hennes & Mauritzot, miután Stockholmban 1600 négyzetméteres áruházat készül nyitni. A spanyol társaság a H&M-hez hasonló piaci szegmensben tevékenykedik, a legutolsó divat szerinti holmikat kínálja elfogadható áron. (KK)

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.