Cégsorok
A Saatchi & Saatchié az athéni olimpia
A Saatchi & Saatchi szervezi a 2004. évi athéni olimpiai játékok reklámkampányát - számol be a Reuters. A francia Publicishoz tartozó reklámügynökség a megállapodás pénzügyi részleteiről nem árult el részleteket, s azt sem lehet tudni, hogy mekkora lesz az olimpiai játékok reklámkiadása. A Nemzetközi Olimpiai Bizottság közleménye szerint azért esett a választás a francia cégre, mert megfelelően érvényre tudják juttatni az olimpia alapeszméit. (VG)
A WorldCom lefelé módosít
Lefelé módosította bevételi prognózisát a WorldCom. A Reuters beszámolója szerint a könyvelési botrányáról elhíresült amerikai távközlési szolgáltató az idei évben 24,7 milliárdról 24,5 milliárdra, 2004-ben 25,8 milliárdról 24,6 milliárd dollárra mérsékelte bevételi prognózisát. A csökkenést az erősödő versennyel és - az olcsóbb telefon- és internethasználattal összefüggő, esetenként április óta 40 százalékot is elérő - árcsökkenésekkel hozzák összefüggésbe. Az adózás előtti eredmény (EBITDA) is kisebb lesz: az idén 2,7, jövőre 3,7, 2005-ben 4,1 milliárd dollár. A társaságnak egyébként 750 millió dollárt kell fizetnie a kárt szenvedett részvényeseknek és hitelezőknek - hagyta jóvá a vállalat és az amerikai részvénypiaci bizottság (SEC) között megállapított összeget a New York-i bíróság. (VG)
A Radeberger erősíti az Oetkert
A sörüzletágának köszönhetően 16,2 százalékkal, 5,12 milliárd euróra nőtt az Oetker-csoport összesített forgalma - számol be a Handelsblatt. Németország legnagyobb élelmiszer-ipari konszernjének jelentős hajózási vállalkozása is van. Ez utóbbi 1,726 milliárd eurós forgalmat hozott a csoportnak, bár 2001-hez képest bevétele 11,7 százalékkal visszaesett. Az Oetker-csoporté a Radeberger sörgyár is, de a sörforgalmazás terén az eredmény javulását veszélyezteti a német piacon a betétdíj. Az árfolyamok változása javított a vállalat üzletén, mert mint közölték, változatlan árakon a forgalom növekedése minimális, 0,1 százaléknyi volt tavaly. A csoporthoz 250 vállalat tartozik, dolgozóinak összlétszáma 18 ezer. Az idén a csoport vezetése javuló üzletmenetre számít. (VG)
Jobban teljesít a Peugeot-Citroën
A nagyságra második európai autógyár, a francia PSA Peugeot-Citroën az első fél évben 1,689 millió új járművet értékesített, 1,9 százalékkal többet a tavalyi első félévi 1 656 900-nál. Ez megfelel a 3,35 millió járműre szóló egész évi értékesítési tervnek. A növekedés a Citroëntől származott, amely 10,6 százalékkal növelte eladásait, főleg a C3-as kocsi sikere révén. Peugeot-márkákból 3,75 százalékkal kevesebbet adtak el az első fél évben a tavalyi első hathavinál a szűkösebb modellkínálat miatt. A cég becslése szerint európai piaci részaránya 15,9 százalékra nőtt. (Reuters)
Lukoil: két számjegyű termelésnövelés
Mennyiségben 11,2 százalékkal, értékben 77,6 százalékkal növelte első negyedéves olaj- és olajtermék-eladásait a Lukoil. A felfutás mögött jórészt az export erősödése áll a társaságtól származó értékelés szerint, de annak is komoly szerepe volt, hogy nőtt a feldolgozott termékek aránya a vállalat értékesítésében. Míg az utóbbiak a vizsgált időszakban 56,4 százalékot képviseltek, 2002 azonos három hónapjában 49,4 százalékot. A Lukoil teljes eladásaiban az export 68,8 százalékot tett ki, míg az összehasonlító időszakban 62,2-et. (RBC)