BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Cégsorok

Külföldi bevásárlásra készül a Beiersdorf

A legfőképpen a Nivea márkáról ismert német Beiersdorf nagyszabású márkavásárlásra készül külföldön, s ehhez az alaptőke emelése nélkül kétmilliárd euró áll rendelkezésére. Rolf Kunisch igazgató konkrét márkákat nem említett, csupán annyit mondott, hogy elsősorban az USA-ban vadásznak eladó kozmetikai márkákra. Mindamellett hátráltathatja az üzleti tervek megvalósítását a Beiersdorf tulajdonlása körüli bizonytalanság. Gyakorlatilag két éve napirenden van a csoport tulajdonosi öszszetételének megváltoztatása, eladása: eddig egyebek mellett a Procter & Gamble folytatott tárgyalásokat az Allianzcal arról, hogy megvenné a német biztosítónak a Beiersdorfban lévő 43,6 százalékos részesedését. (Handelsblatt)



Csökkent az Eurotunnel féléves vesztesége

A vártnál kisebb volt az angol-francia Eurotunnel, a "Csalagút" üzemeltetőjének vesztesége az idei év első felében - egy egyszeri bevételnek köszönhetően. Mindamellett a társaság arra számít, hogy éves árbevétele valószínűleg nem lesz elegendő a kamatok kifizetésére. Az Eurotunnel 2003 első hat hónapja alatt 22 millió euró veszteséget ért el, a tavalyi esztendő első félévi vesztesége 138 millió euró volt. Az idén 90 milliós nyereség származott pénzügyi tevékenységből - ez segített a veszteség mérséklésében. A nyomott kereslet és az ezzel szoros összefüggésben lévő alacsony árak a szállítási ágazat eredményességét rontották. (Reuters)



Eladja központi irodáját a Campari

Eladja milánói központi irodaházát a Campari a Morgan Stanley ingatlanbefektetési alapjának. Az olasz italforgalmazó a város központjában lévő épületet 47 millió euróért adja el, de egy lízingszerződés alapján még további hat évig bérlik azokat. Az olasz cég nemrégiben 300 millió dollár értékű adósságát adta el amerikai befektetőknek, hogy ezzel is megteremtse jövőbeli fejlődésének alapjait. A Campari az elkövetkező időben még inkább a szétaprózott olasz borpiacra fordítja figyelmét. A cég nyeresége tavaly 37 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit, nettó árbevétele 34 százalékkal, 661 millió euróra emelkedett. (Reuters)



Megvált a kábeltévéitől az MGM

Eladta kábelérdekeltségeit a Metro-Goldwyn-Mayer Inc. (MGM). Az MGM 20 százalékos tulajdonrészeit a többségi tulajdonos Cabelvision System Corp. vásárolta meg. A tranzakcióval kapcsolatos tárgyalások a múlt pénteken zárultak le. Az MGM az AMC-ben, az Independent Film csatornában és a WE-ben való részesedésén adott túl. 250 millió dollár készpénzt kapott az üzletért. Azért szabadult meg kábeltévé-érdekeltségeitől, hogy javítsa pénzügyi pozícióit a Vivendi Universal (VU) amerikai szórakoztatóipari érdekeltségeinek megvételére tett ajánlatában. Igaz, időközben a VU visszautasította az MGM 11,5 milliárd dolláros ajánlatát. (VG)



Lélegzethez jutott az Iszkra

A külföldi lámpagyártókkal szembeni antidömping-intézkedések ismételt bevezetését kérte az ukrán kormánytól az Iszkra cég. Az ukrán piac 95 százalékát uraló lvovi vállalat vezetői szerint a cég a csőd szélére kerülhet, mert nem tud versenyezni az állami támogatásokat élvező és egyébként is olcsóbb energiaforrásokat felhasználó orosz, fehérorosz, lengyel és magyar társaságokkal. Az Iszkra 2001-ben 200 millió villanykörtét gyártott, ebből 40 milliót 28 országba exportált. A külföldi vetélytársak miatt egyik üzemét már kénytelen volt bezárni. (Factiva)

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.