BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Három cég a charterpiacon

Ősztől háromszereplősre bővül a hazai charterpiac, a Malév és a Travel Service mellé belép a BAS is. A cégek az utaslétszám növelésében reménykednek, de kénytelenek átstrukturálni járatrendszerüket és jobban megfontolni gépbeszerzéseiket.

Bár az idei nyáron még kétszereplősnek tekinthető a hazai charterpiac, ősztől azonban már a Budapest Aircraft Service (BAS) Kft. is keményebben harcba száll az utasokért. A magántulajdonban lévő társaság tárgyalásokat folytat a Saab képviselőivel egy 34 személyes gép vásárlásáról.

A tervek szerint ezzel a géppel már a téli szezonban szállítanák a Tensi csoport vendégeit, a jövő nyártól pedig a főszezoni utaztatásban is részt vennének. A jelenleg piacon lévő Malév és a Travel Service illetékesei arról számoltak be: a partner utazási irodáik több, a szezon elejére betervezett járatok mondtak vissza.

Az eredeti, tavaszi rendelésállományhoz viszonyítva némiképp módosult a Malév charterosztályának nyári menetrendje, hiszen míg márciusban heti 48 járatra volt igény, addig nyár elejére ez a szám heti 44-re mérséklődött.

Tapasztalatok szerint ugyanis az előszezonban kevéssé voltak keresettek a távolabbi repülős utazások, illetve a kemény árharc miatt több, charterprogramokat szervező utazási iroda rövidítette meg május végétől október végéig tervezett láncait. Így a Malévnél az indulás május eleje helyett június közepére tolódott el, ám a láncok - az eredeti terveknek megfelelően - október végén fejeződnek be.

A Malév utazási irodai partnereivel az idén több új üdülőhelyre is indít gépeket, amelyek az első tapasztalatok szerint igen keresettek. A légitársaságnál úgy számolnak, hogy a tavalyi 84 ezres charterutasszámot az idén - az új desztinációknak köszönhetően - 110 ezerre tudják növelni.

Kisebb volumenben utaztat külföldre a cseh tulajdonú Travel Service, ám a tavasszal tervezetthez viszonyítva július elejéig mindössze egy járatlemondás volt - közölte Farkas Attila, a társaság igazgatója. A cég egyébként öt hazai utazási iroda útjait bonyolítja. A nyár elejének tapasztalatai szerint az idei szezon gyengébb, mint a tavalyi volt, ám a következő hónapokban járatlemondásra nem számítanak a társaságnál.

A hazai charterpiac új szereplőjének lehet tekinteni az 1991-ben alakult, magyar magánszemélyek tulajdonában lévő Budapest Aircraft Service (BAS) Kft.-t, amely tavaly nyáron

már indított járatokat a Budapest-Szeged-Dubrovnik útvonalon, s ennek sikere után az idén ismét hetenként egy alkalommal viszik az Adria partjára utasaikat.

A cég apró lépésekkel kíván piacot szerezni, így a dubrovniki járat - amelyet 19 személyes kisgéppel bonyolítottak - után egy nagyobb, 34 személyes Saab gép indításával is meg-

próbálkoznak. A gép vásárlásáról jelenleg is tárgyalnak, s terveik szerint már a téli szezonban beszállnak a charterforgalomba.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.