Több mint öt százalékkal csökkent az első fél évben a magyarországi benzinforgalom. A gázolajpiac alakulására vonatkozóan azért nehéz következtetéseket levonni, mert a dízelforgalom legalább felét a nagy felhasználók, köztük fuvarozóvállalkozások adják, az ő vásárlásaik pedig a Magyar Ásványolaj Szövetség (MÁSZ) statisztikájában nem jelenik meg - tájékoztatta a Világgazdaságot Wilde György, a szervezet főtitkára.
A motorbenzinek között elég jelentős eltérések mutatkoznak. A 91 oktános benzin eladása például 35,6 százalékkal visszaesett, és 20,4 százalékkal kevesebbet értékesítettek a 98-asból is, miközben a 95 oktános piaca gyakorlatilag nem változott. A 95 oktános forgalma vélhetően azért nem csökkent, mert az eddig az "ólompótló" adalékot tartalmazó 98 oktános benzint vásárló autósok egy része inkább 95-öst vesz, és maga keveri bele az adalékot. A 91 oktános benzinnél a csökkenést az magyarázza, hogy kikopnak a magyar utakról is azok az autók, amiket erre az üzemanyagra terveztek. Másrészt ez a kör a leginkább árérzékeny.
Az ásványolaj-szövetség főtitkára elmondta, hogy miután Magyarországon magasabbak az adók (a jövedéki adó és az áfa is), mint a szomszédos országokban, az autósok egy része külföldön tankol, így külföldön fizetik meg az adót, de itthon használják az autót, és az utakat.
Az ásványolaj-szövetség egy korábbi becslése szerint a "benzinturizmus" következtében mintegy 20 milliárd forint jövedéki adótól és mintegy 10 mil-liárd forint áfától esik így el az állam.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.