BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Példaképekre szükség van

A pályakerékpározás terén elért 54 magyar bajnoki címével a sportág harmadik legeredményesebb szereplőjének számít mind a mai napig. A fiataloknak példaképekre van szükségük, s úgy érzem, akkoriban betölthettem ezt a szerepet - fogalmaz Kramer P. Stephan, a Magyar Posta Életbiztosító Rt. vezetője.

Legalább hatszor körbekerékpároztam a földet, 16-29 éves korom között ugyanis ez töltötte ki a mindennapjaimat - emlékszik vissza Kramer P. Stephan, aki akkoriban még Szűr Istvánként akaszthatta nyakába az 54 bajnoki aranyérmet. Ezzel a sportág harmadik legeredményesebb szereplőjének számít, s a 18 év alatti korosztályban az olimpiai reménységek tornáján egy bronzéremmel is gazdagodott a gyűjteménye. Az olimpiai részvétel különböző okok miatt nem jött öszsze, és ezt a mai napig fájlalja. A sport "irányította" a továbbtanulását is. A Testnevelési Főiskolára felvételizett - az olyannyira áhított orvosi egyetem ugyanis az élsport mellett szóba sem jöhetett -, ahol szervezés- és vezetéselméletből diplomázott. Ez jó iskolának bizonyult; a szakmai részből a Közgáz egyik legszigorúbb tanáránál, Kovács Sándornál államvizsgázott. A TF-en hangsúlyt helyeztek a humán tárgyakra is, a pszichológiára, szociálpszichológiára, ami a korszerű vezetői rendszerek elengedhetetlen eleme - vallja. Az egyetem utolsó évében a magyar kerékpáros-utánpótlás vezetését is ellátta, ám a diploma megszerzését követően úgy gondolta: külföldön talán nagyobbak a lehetőségek. Németország következett, Düsseldorf, ahol immáron orvostanhallgatóként a pénzügyi pálya felé vette az irányt. A véletlennek köszönhető, hogy ide vetődtem - mondja Kramer P. Stephan. Mivel nem akart az állam támogatásán tengődni, jelentkezett egy újsághirdetésre: egy közvetítő cég agilis vállalkozókat keresett pénzügyi termékeinek értékesítéséhez. Nem volt egyszerű - emlékszik vissza. Egyrészt egy teljesen más jogi, pénzügyi, adózási környezetben találta magát, ráadásul tört németsége és magyar neve hallatán a legtöbb ügyfél bizalmatlanul fogadta. Az "ősök" segítségét hívta: a Németországból származott nagyszülőket Kramernek hívták, így adott volt a lehetőség, hogy felvegye a nevüket.

Németországban bejárta a teljes ranglétrát. Volt üzletkötő, biztosítási bróker, osztályvezető, a Stuttgarter Lebens und Sachversicherung AG területi igazgatója Észak-Rajna-Vesztfáliában. A szakmai folytonosságot az jelentette, hogy mindig az értékesítési és marketingoldalon maradt. A jelenlegi vezetői szemlélet megszilárdulása az utóbbi munkahelyén kezdődött, s hidat jelentett a mostani feladatához, hisz sem a Stuttgarter Lebens und Sachversicherung AG, sem a Magyar Posta Biztosító nem rendelkezik saját értékesítési csatornával - mutat rá Kramer P. Stephan.

Az orvosi egyetemet végül két év után ott kellett hagynia, mivel időigényes munkája nem tette lehetővé tanulmányai folytatását. Utólag jó döntésnek tartja ezt. Mint mondja: a pénzügyi terület "higiéniájának" megteremtése ugyanolyan kihívás, mint az orvosé. Itt is emberi sorsokról, örömökről és tragédiákról esik szó, miközben nagy a biztosító felelőssége. Nyugaton szinte beleégették az elvárásokat: miként kommunikáljon az ügyféllel, hogyan menedzselje a kapcsolatokat, aminek a mai napig arathatja gyümölcseit. Egyes nagyobb volt német kliensei még mindig kikérik a véleményét, bár már kilencedik éve Magyarországon él.

Másfél évtizednyi távollét után, német állampolgárként tért vissza hazánkba, ami a véletlennek köszönhető. Bécs szerepelt a szakmai úti célok között, a Wiener Allianznál el is nyert egy vezetői posztot, ám a döntést még halogatta. Akkor jött egy jobb ajánlat: a bécsi Generali megkereste, és a társaság első szintű vezető embere lett - Budapesten. A visszaköltözés gyorsra sikeredett, mindössze három napot hagyott erre.

A Generalinál a franchise-rendszer kialakítását tartja saját érdemének, amihez a "tananyagot" a több tucat tankönyv jelentette. Ez még német "beütés" - fogalmaz -, ott ugyanis a szakmai tudás forrását mindenkinek saját magának kell előteremtenie. Szakkönyvgyűjteménye - különösen az értékesítéssel, marketinggel, pszichológiával foglalkozó része - mindenesetre komoly méreteket ölt. A Mc'Donalds rendszerét teremtettük meg a biztosítói szakmában is - mondja. Hat évet töltött el a Generalinál. Az újabb fordulat 2001-ben következett be, amikor Németországból megkeresték, és a Magyar Posta biztosítóinak alapítását előkészítő feladatokkal bízták meg. Mint fogalmaz: ezzel alkalma nyílt megismerni az értékesítés speciális formáját, s a Deutsche Post/Postbank-PB Versicherung tapasztalataira építve alakították ki német és magyar kollégáikkal saját vezetési és működési rendszereiket. Így született meg a "3+7" rendszer, amely garantálja, hogy a megszerzett értékek a szervezeten belül továbböröklődnek. A biztosító egy különleges cég, nincs saját hálózata, mégis elérhető az ország legkisebb településén is a postai hálózaton keresztül. Kihívás számára, hogy a posta tradicionális tevékenységeibe, technológiai folyamataiba új elemeket iktasson, s a tervként kitűzött három-négy év alatt nyereségessé váljanak. Nagyon fontos a biztosítási szakmában az átláthatóság, az érthetőség, a megbízhatóság, a hitelesség, a rendszerek folyamatos alkalmazása. A legnagyobb örömöm, ha a postások és a posta általunk gyarapszik, legnagyobb félelmem pedig a növekedés elmaradása lenne - magyarázza Kramer P. Stephan. Hozzáteszi: már postásnak érzi magát, igaz, a sapka még hiányzik.

A sport csak marginális szerepet játszik az életében, az esti 22 órai sportösszefoglalókra és a hét végi biciklizésekre, kirándulásokra szorítkozik. Mióta hétéves kisfia megkapta a biciklijét, kikényszeríti a közös túrákat, tehát legalább öröklődött a sport és a kerékpározás iránti szerelme.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.