BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Verseny a kínai turistákért

Az idén már nem, ám jövőre jelentős számú kínai beutazóra számíthatnak a hazai turisztikai szolgáltatók. Ugyan az év elején megkezdett tárgyalások a SARS-vírus és az iraki háború miatt megszakadtak, az egyeztetések a közelmúltban folytatódtak. Jelenleg a kínai turisztikai hatósággal folynak az egyeztetések a turistaforgalom beindítását lehetővé tevő szándéknyilatkozatról. Ebben a kínai partner meghatározza azoknak a helyi utazási irodáknak a körét, amelyek turistacsoportokat szervezhetnek külföldre, így Magyarországra is. E dokumentumot várhatóan az ősszel aláírják, s ezt követően beindulhat a forgalom - közölte Tóth Judit, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium Turisztikai Hivatalának főosztályvezetője.

A várakozások szerint a kínai vendégek fogadása jó üzlet lesz a magyar vállalkozások számára, főként akkor, ha sikerült megszerezni az európai utazások szervezésének lehetőségét is a kínai partnerektől - vélik a hazai szakemberek. Molnár Gabriella, a Magyar Utazásszervezők és Utazásközvetítők Szövetségének (MUISZ) elnöke úgy véli, a mai helyzetben, amikor az utazási irodák, de a négy- és ötcsillagos hotelek többsége is nehéz piaci körülmények között dolgozik, fontos lenne a kínai forgalom felfuttatása.

Szakemberek szerint kemény versenyre kell számítani a kínai vendégekért, hiszen más országokban is felfedezték ezt az üzleti lehetőséget. Ez azt jelenti, hogy egy kínai vendég ellátását 60-70 dollárból, esetleg még kevesebből kell kihozni. Ez ugyan szerény árnak számít, ám a tömeges érkezés meghozza a kívánt gazdasági eredményt. Tóth Judit úgy véli, közvetlen repülőjárat indítása nagyban elősegítené a forgalom élénkülését, s ez jó pozícióba hozná a hazai utazási irodákat is. Ugyanis a Budapestre érkező és innen továbbutazó csoportok európai programját is magyar cégek szervezhetnék. Ezt az igényt a turisztikai hivatal jelezte a Malévnek.

Emellett a cégeknek az új igényekre is fel kell készülniük, hiszen a kínaiak nem vagy csak nagyon korlátozottan fogadják el az európai szokásokat. Szállodai elhelyezésükkel talán nem lesz gond, de étkezési szokásaikhoz s az azokhoz kapcsolódó szertartásokhoz ragaszkodnak. E vendégkört az olyan látványosságok érdeklik, mint a várak, kastélyok, templomok. Szívesen járnak kaszinóba, lokálba, s minden érdekli őket, ami a rendszerváltással kapcsolatos.

A Magyar Turizmus Rt. még az év elején 35-40 millió forint közötti összeget különített el a távol-keleti ország marketingkampányára. (LI)

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.