BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A Danubius a nyárelő nyertese

Nyár elején sem tudtak teret nyerni a közszolgálati rádiók a 18-49 évesek körében, a célcsoport több mint 90 százaléka valamely kereskedelmi adót hallgatta. A legjobban a Danubius Rádió startolt a második fél év első hónapjában, műsorát 4 százalékkal választották többen, mint korábban. Míg a Danubius Rádió 191 000 hallgatót nyert az első hat hónap átlagához képest, addig a Sláger Rádió ugyanezen időszakok arányában vesztett 155 000 főt - derül ki a Szonda Ipsos-Gfk Hungária méréseiből. Ez egyben azt is jelenti, hogy 2003 júliusában minden időpontban a Danubius Rádió a legnépszerűbb. Jellemzően a nyári intenzívebb rádióhallgatásra, hétköznapi csúcsponti hallgatottsága 12.00-12.59 között 17,9 százalékot, a hét végi csúcspont 11.00-11.59 között 19 százalékot ért el a 18-49 évesek körében. Ez az eredmény 2003 legjobb eddigi hallgatottsági adata. A Juventus Rádió és az egyéb adók kategória közel azonos eredményt ért el, valamivel egymillió fölött van hallgatótáboruk. A Kossuth rádió heti elérése nem változott.

A budapesti 15-39 évesek között, akik továbbra is élenjárnak az új márkák vásárlásában, a csak Budapesten fogható adók között a Roxy Rádió a leghallgatottabb, a korcsoport 39,1 százaléka volt kíváncsi adására az első hat hónap átlagában. A fővárosban ugyanakkor az összes rádió tükrében továbbra is a Slágert hallgatják a legtöbben.

Az év első felében a Danubius Rádió immáron negyedik éve vezette a hallgatottsági versenyt a fiatalok körében. Mintegy 2,7 millió fő kapcsolódik be az adásba, közel 460 000 hallgatóval több, mint a második helyezett Sláger Rádió műsorába. Időbeli bontások szerint a Sláger Rádió az első fél évben mindössze hétköznap reggel 6.00-8.59 között tudott előnyre szert tenni, minden más időpontban a Danubius Rádió volt a legnépszerűbb adó Magyarországon. A Juventus Rádió adására a korcsoport negyede volt kíváncsi, 23,7 százalék pedig az egyéb adók adásába is bekapcsolódott. A Kossuth rádió a 18-49 évesek 16,2 százalékát vonzotta. Így reggel 6.00-6.59 között emelkedett csak meg hallgatottsága 3 százalék fölé, egyébként 1-2 százalék között mozgott az első fél évben.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.