A közeljövőben dönt a Graboplast Rt. vezetése arról, hogy milyen kapacitásnövelő beruházásokat valósítanak meg a cégnél. Mint azt Mónus Ágnes kommunikációs vezetőtől megtudtuk, a jelenlegi évi 12 millió helyett 18 millió négyzetméter PVC-padlót és 1,6 millió négyzetméter parkettát - a mostani mennyiség kétszeresét - kívánja előállítani a társaság. Járulékos beruházásokal ugyancsak növelni akarják a meglévő tapéta- és közületi padlógyártásra alkalmas termelőberendezések kibocsátását. A társaság 2007-ig szóló programja évi 140 millió eurós (33 milliárd forint) árbevétel elérését tűzte ki célul.

Az év első hat hónapjában 8,3 milliárd forintos nettó árbevételt ért el a Graboplast, mely két százalékkal magasabb, mint a tavalyi hasonló időszakban. Az üzemi eredmény 440 millió forint volt, mely megegyezik a múlt évi profit nagyságával. Várható, hogy az rt. 2003-ban eléri a tízszázalékos forgalomnövekedést és az egymilliárd forintot meghaladó nyereséget. A társaság exporttevékenységében jelentős változás, hogy a kelet-európai szállítások 29 százalékkal növekedtek, s azon belül Oroszországban másfélszer annyi terméket értékesített a cég, mint egy évvel korábban. Ezzel együtt a nyugat-európai és belföldi értékesítés csökkent. A Graboplast elmúlt tíz évének történetében meghatározóak voltak az orosz kereskedelmi kapcsolatok, melyeket jelentős marketingráfordítással sikerült újraépíteni, s az ottani gazdaság növekedése további jó lehetőséget kínál a győri társaság exportjának bővítésére. (HÉ)