Öt évvel azután, hogy az első RX300-zal a Lexus megvetette lábát a luxus szabadidő-terepjárók között, a márka elérkezettnek látta az időt a második generáció létrehozására, amely még kevésbé sárdagasztásra, inkább egy életérzés közvetítésére készült.
Röviddel a Genfi Autószalonon való bemutatkozása után Magyarországon is megjelent a Lexus új szabadidő-autója, az új RX 300-as.
A kocsi tervezésekor a terepjáró-képességekkel szemben a személyautós tulajdonságok kaptak magasabb prioritást, hiszen igen ritkán látható ilyen kategóriájú kocsi a tüskebozót által határolt buckás csapásokon.
Annál kevésbé való terepre az újdonság, hogy elődjénél 16 centivel hosszabb, 3 centivel szélesebb, 2-vel magasabb, míg tengelytávja pontosan 10 centivel nőtt. Ám a méretnövekedés ellenére - a tervezőgárda heroikus munkájának köszönhetően - igen kedvező, 0,33-os alaktényezőjű karosszéria jött létre, amelynek súlypontja a mélyre helyezett motorral igen alacsonyra került.
Mindez feltételezi a tempós vezethetőséget, s ennek kiszolgálására a V6-os, 3 literes benzinmotor átdolgozott - 204 lovas és 295 newtonméteres - változatát találjuk keresztben beépítve a kocsi orrában. Ezzel a motorral 8,8 másodperc alatt éri el a 100 km/órás sebességet az autó, a végsebességet pedig 200 km/órában korlátozták. A motor négy lóerőnyi teljesítménynövekedése a korszerűbb sebességváltóval, illetve az új hajtáslánccal együtt érvényesül. Ez az automatikus szintszabályozós légrugózás 4,5 centiméteres szabadmagasság-állítással kiegészülve nagy sebességnél - alacsonyra eresztve - kedvezőbb légellenállást és kisebb fogyasztást, terepen haladva, a kasznit megemelve pedig biztonságosabb előrejutást biztosít.
Ide tartozik, hogy a karosszéria igen merev, egyebek között annak köszönhetően, hogy a korábban két főtartóra osztott C oszlop egy tömör elemmé vált, s kupészerűen zárja az autót.
Új továbbá az ötfokozatú, szekvenciálisan is kapcsolható automata sebességváltó, valamint az elektronikus kipörgésgátlóval (TRC) kombinált, állandó összkerékhajtás-rendszer is.
Feláras extraként a képet a középkonzolon lévő 7 hüvelykes monitorra vetítő parkolókamera és vezető oldali térdlégzsák is rendelhető. (VG)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.