BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Lexus RX 300, a luxusterepjáró

Öt évvel azután, hogy az első RX300-zal a Lexus megvetette lábát a luxus szabadidő-terepjárók között, a márka elérkezettnek látta az időt a második generáció létrehozására, amely még kevésbé sárdagasztásra, inkább egy életérzés közvetítésére készült.

Röviddel a Genfi Autószalonon való bemutatkozása után Magyarországon is megjelent a Lexus új szabadidő-autója, az új RX 300-as.

A kocsi tervezésekor a terepjáró-képességekkel szemben a személyautós tulajdonságok kaptak magasabb prioritást, hiszen igen ritkán látható ilyen kategóriájú kocsi a tüskebozót által határolt buckás csapásokon.

Annál kevésbé való terepre az újdonság, hogy elődjénél 16 centivel hosszabb, 3 centivel szélesebb, 2-vel magasabb, míg tengelytávja pontosan 10 centivel nőtt. Ám a méretnövekedés ellenére - a tervezőgárda heroikus munkájának köszönhetően - igen kedvező, 0,33-os alaktényezőjű karosszéria jött létre, amelynek súlypontja a mélyre helyezett motorral igen alacsonyra került.

Mindez feltételezi a tempós vezethetőséget, s ennek kiszolgálására a V6-os, 3 literes benzinmotor átdolgozott - 204 lovas és 295 newtonméteres - változatát találjuk keresztben beépítve a kocsi orrában. Ezzel a motorral 8,8 másodperc alatt éri el a 100 km/órás sebességet az autó, a végsebességet pedig 200 km/órában korlátozták. A motor négy lóerőnyi teljesítménynövekedése a korszerűbb sebességváltóval, illetve az új hajtáslánccal együtt érvényesül. Ez az automatikus szintszabályozós légrugózás 4,5 centiméteres szabadmagasság-állítással kiegészülve nagy sebességnél - alacsonyra eresztve - kedvezőbb légellenállást és kisebb fogyasztást, terepen haladva, a kasznit megemelve pedig biztonságosabb előrejutást biztosít.

Ide tartozik, hogy a karosszéria igen merev, egyebek között annak köszönhetően, hogy a korábban két főtartóra osztott C oszlop egy tömör elemmé vált, s kupészerűen zárja az autót.

Új továbbá az ötfokozatú, szekvenciálisan is kapcsolható automata sebességváltó, valamint az elektronikus kipörgésgátlóval (TRC) kombinált, állandó összkerékhajtás-rendszer is.

Feláras extraként a képet a középkonzolon lévő 7 hüvelykes monitorra vetítő parkolókamera és vezető oldali térdlégzsák is rendelhető. (VG)

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.