BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Újabb átszervezés a Sueznél

Ismét átszervezést hajtott végre a Suez. Franciaország egyik legjelentősebb közüzemi szolgáltatója ezúttal szennyvízkezelő vállalatát adta el egy befektetői csoportnak. Az idei év elején meghirdetett akcióterv következő lépéseként a médiaérdekeltségektől válnak meg. A cél: ismét nyereségessé tenni a céget.

A francia Suez közüzemi szolgáltató a jövőben csak az energetikára, illetve a környezetvédelemmel kapcsolatos feladatokra akar koncentrálni, ezért megválik minden olyan üzletágtól, amely nem tartozik az alaptevékenységhez. Ennek jegyében adta el a konszern 4,35 milliárd dollárért vegyi és ipari szennyvízkezelő részlegét.

A Suez közlése szerint az amerikai központú Ondeo-Nalco eladásával 3,8 milliárd dollárral csökken a társaság tartozása. A Suez nettó adóssága 2002. június végén 28 milliárd euró volt, ez év februárja óta összesen 10 milliárd euróval sikerült mérsékelni a tartozást a különböző üzletrészek értékesítése révén. Ennek a tartozásnak a további lefaragása, a társaság nyereségessé tétele az idei év elején meghirdetett akcióterv legfőbb célkitűzése.

A következő lépés a konszern médiaérdekeltségeinek értékesítése, ebből 2 milliárd eurós bevételre számítanak. Eladják egyebek mellett az M6 tévécsatornában lévő 37,4 százalékos és a párizsi Premier Tv-ben lévő 93,3 százalékos részesedésüket, megválnak a francia Noos és a belga Coditel kábelszolgáltatóban lévő részesedésüktől is. A konszernnek az idei üzleti év első felében a vártnál nagyobb, 1,6 milliárd euró (1,73 milliárd dollár) nettó vesztesége keletkezett. Ennek oka az általában nehéz gazdasági környezet, a gyenge dollár és latin-amerikai valuták. 2002 első hat hónapjában még 164 millió euró volt a Suez tiszta nyeresége. Adók, kamatok és arculatérték-leírások előtti profitja (EBITDA) 3,29 milliárdra csökkent az egy évvel korábbi 3,82 milliárd euróról.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.