Közel hatvanmilliárd forint felhasználásával a közeljövőben hat vasúti projekt megvalósítása kezdődhet meg, azok építéséhez az Európai Beruházási Bank (EIB) hitele is segítséget nyújt - jelentette be tegnapi tájékoztatóján Mándoki Zoltán, a MÁV vezérigazgatója. A Pénzügyminisztérium a nemzetközi pénzintézettel a múlt év folyamán kötött szerződést 300 millió euró kölcsön felvételéről. Ennek a megállapodásnak az alapján a múlt hétfőn írták alá azt a 170 mil-lió euró értékű keretszerződést, amely a hatvanmilliós hazai kiegészítéssel vasúti infrastruktúra-fejlesztésre nyújt forrást.

EIB-hitel segítségével 1999 őszén kezdődött el a páneurópai IV. számú vasúti közlekedési folyosó részét alkotó Budapest-Újszász-Szolnok vasútvonal rehabilitációja. A 22 milliárd forint összegű projekt jövőre a Tápiószecső-Nagykáta vonalszakasz munkáival folytatódik, és várhatóan 2005 végén fejeződik be a kivitelezés a Nagykáta-Újszász közötti vonalszakasz felújításával. Eddig a nyertes ajánlattevők 40 kilométernyi szakaszt korszerűsítettek 11 milliárd forint költséggel. Jelenleg a Sülysáp-Tápiószecső vonalszakaszon dolgoznak a pályaépítők. A tendernyertes MTM-Betonút konzorcium munkatársai a 3,5 milliárd forint értékű munkát év végén befejezik Sülysáp állomás átépítésével.

Ugyancsak az EIB által nyújtott hitelkeret felhasználásával kezdődött meg az idén júliusban a Cegléd-Kecskemét-Szeged vasútvonal felújítása is, a közel 11 milliárd forint költségű projekt első szakaszaként Cegléd és Kecskemét között épül át a pálya és a biztosítóberendezés. (HÉ)