Javított a Mitsubishi kereskedőház
Számottevően nőtt a legnagyobb japán kereskedőház, a Mitsubishi Corp. nyeresége az első féléves időközi mérlegében. Főként a fém- és az energiahordozó kereskedelmi üzletágai sikerének köszönhetően nettó nyeresége 39 százalékkal szökött fel. A Mitsubishi az egyik legnagyobb szállítónak számít a világon a cseppfolyós földgáz piacán, és egyben a legnagyobb japán fémgyártó is. A kereskedőház mind a hat fő tevékenységi köre nyereségesnek bizonyult a beszámolási időszakban. A féléves nettó nyereség 60,56 milliárd jen lett a 2002-es időszaknál 19 százalékkal magasabb, 7,512 ezer milliárdos értékesítési árbevétel után. (Reuters)
Csehországban terjeszkedik a Kastner+Öhler
Újabb áruházakat akar nyitni Csehországban a stájerországi Kastner+Öhler Warenhaus AG. Az 1700 főt foglalkoztató áruházlánc értékesítési árbevételének harminc százaléka külföldi, azaz szlovéniai és csehországi érdekeltségektől származik. Csehországban a már meglévő öt üzlet mellé két újat nyitott meg. Tervei szerint az elkövetkező években fokozatosan minden százezernél nagyobb lélekszámú városban üzletet nyit, és vizsgálja a horvát, a szlovák és a magyar piac megnyitásának a lehetőségét is, de a cseh piac telítését elsőrendű szempontnak tekinti. (netzeitung.de, Reuters)
A T-Online nem veszi át az AOL cégét
A T-Online szóvivője cáfolta a Süddeutsche Zeitung értesülését, amely szerint tárgyalásokat folytatna az AOL internetszolgáltatóval annak megvásárlásáról. A feltételezés "üzleti nonszensz" - jelentette ki a szóvivő. A Deutsche Telekom elnöke, Kai-Uwe Ricke az N-tv német hírtelevízió adásában szintúgy cáfolta az értesülést. A Süddeutsche Zeitung egy T-Online bennfentes hírforrásra hivatkozva arról számolt be, hogy találkozó zajlott le a T-Online elnöke, Thomas Holtrop, valamint a Time-Warner elnöke Richard Parsons között, amelyen megvitatták az AOL eladásának a lehetőségét. (Netzeitung.de)
Németországban fogy a legtöbb bútor
Az Európai Unió tagországaiban a fogyasztók tavaly kereken 96 milliárd eurót adtak ki új bútorok vásárlására. Ebből az öszszegből csupán Németországra 30 milliárd euró jutott, mégpedig az összeg 37 százalékát lakás-, étkező- és hálószobabútorokra, 20 százalékát pedig konyhai berendezés vásárlására fordították. A német bútoripari szövetség szerint 2002-ben minden német polgár átlag 369 eurót adott ki új berendezés vásárlására. Ausztriában az egy főre jutó hasonló kiadás 344 euró volt, a harmadik helyezett Svédországban pedig 327 euró. Olaszország, amely hagyományosan bútorország, az egy főre eső 207 eurós bútorvásárlással a középmezőnyban található, Nagy-Britannia és Svédország mögött. (VG)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.