BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az eredményesség a támogatás mozgatórugója

A magyar sport egyik legnagyobb támogatójaként tartják nyilván a Westel Mobil Rt.-t. A társaság éves pr-költségvetésének 12 százalékát fordítja sportszponzorálásra. Sugár András, a cég vezérigazgatója szerint a kapcsolatot a partnerek eredményessége biztosítja.



z A Westel Magyarország egyik legnagyobb sporttámogatója. Mi ennek a példamutató, de igencsak költséges együttműködésnek a mozgatórugója?

A sport jól motivál, szórakoztat, és küzdelemre tanít. Miután csupa pozitív dolog kapcsolódik hozzá, nem esik nehezünkre sportos vállalatnak tűnni, és ennek tudatában tenni a sportért. Így van ez a kezdetektől fogva. Támogatottsága az egész cégen belül adott, már csak azért is, mert a vállalat alkalmazottainak közel fele ma is aktívan sportol.



z Kik kerülhettek bele a társaság szponzorációs körébe?

Először az egyéni sportok irányába fokuszált a Westel: kajak-kenusokat, öttusázókat és úszókat támogatott. Később jelentősen változott az arány a csapatsportok javára. A látványsportban érdekelt együttesek ugyanis egyre nagyobb közönséget vonzanak, ezzel pedig a társaság számára is szélesebb szponzori felületet jelentenek. Ma már egy kézilabda- és egy vízilabda-mérkőzésen sem ritka a négyezer ember.



z A Westel üzletet keres a sportban, vagy mecénásként támogat?

Alapvetően támogatásról van szó. Egyetlen üzleti terve van a társaságnak a sporttal: ez pedig az, hogy a partnerek eredményesen szerepeljenek. Mindannyiuktól elvárjuk, hogy a lehető legelőkelőbb helyen végezzenek a bajnokságban és a nemzetközi világversenyeken.



z Mekkora anyagi ösztönzéssel járul ehhez hozzá a tár-saság?

A Westel éves szinten pr-költségvetésének a 10-12 százalékát fordítja sportszponzorációra.



z Mennyivel több eladott

telefont jelent ez a Westel számára?

A cél nemes, a sportszponzorációra pedig szükség van. Ráadásul nagyon kedvező a visszhangja. Igaz, ettől egy adott nap nem biztos, hogy több készüléket tudunk eladni. Ma már nem erről szól a történet, hanem sokkal inkább arról, hogy a társaság imázsát igencsak erősíthetik a sportsikerek.



z Minden esetben jól választotta meg alanyait a Westel?

Esetenként érnek csalódások, bár kitűnő csapatokat támogatunk. Az egyik csalódás 2001-ben ért, amikor az FTC női kézilabdásai, a Domino-Honvéd vízipólócsapat, valamint a Fotex-Veszprém kézilabdaklub is "csak" ezüstérmet szereztek a legrangosabb európai kupában. Pedig ezek mind csodálatos eredmények voltak. A meccsek kimenetelének kiszámíthatatlansága miatt azonban mindig érik meglepetések az embert.



z A Westel jó hírét az FTC labdarúgócsapata kürtölhetné leginkább szét Európában. Mégis úgy tűnik, a futballklub kellemetlen meglepetést is okozott.

Az FTC esetében korábban teljesen másképp festett a helyzet. Várszegi Gábor, a Fotex Rt. elnöke a nemzetközi trendeknek megfelelően nagyon jó, üzleti lehetőségekkel kecsegtető koncepció alapján kezdte felépíteni a csapatot. Ebben a munkában a Westel támogatta az üzletembert. Az angol Manchester United mintáján sikerült például átültetni a Fradi Tv, a Fradi sör vagy a 100% Fradi magazint a magyar piacra.



z Várszegi Gábor azonban távozik. Miképpen tervezi a jövőt a Westel az Üllői úton?

Az FTC Rt.-vel a Westel kétéves szerződést kötött 2002-ben. Az első év abból a szempontból nem volt olyan sikeres, hogy a bajnokságot nem sikerült megnyerni. Igaz, a Magyar Kupát megszerezte az FTC. Remélhetőleg jövőre bajnok lesz a klub. A folytatás mindenesetre ettől függ. Azt azért le kell szögezni, hogy az FTC a legnagyobb brand a magyar labdarúgásban. Felméréseink szerint a futballban érintett, több mint három és fél milliós lakosság 40 százaléka az FTC-nek drukkol.



z Nem érné meg inkább a tömegsportot támogatni nagyobb összeggel?

Véleményem szerint az élsportot kell fejleszteni, ennek ugyanis példaértéke van. Érdemes megemlíteni például azt, hogy amint hazahoztuk az olimpiai bajnok vízipólósokat Szerbiából és Olaszországból, 2002-ben már 3 ezerrel több gyerek kezdett el vízilabdázni.

z Nem szűk a magyar sport-piac a Westel számára?

A nemzetközi régióba való kilépéshez a vízilabdán keresztül lehet a legnagyobb esélye a Westelnek. A több nemzetet tömörítő Európa-ligákba bekapcsolódhat majd a kézilabda és a kosárlabda is. Így kétségtelenül folyamatosan nemzetközi mérkőzéseket játszhatnának a legjobb magyar klubok, amely következtében egy jelentősen megnövekedett médiaközegben szerepelhetnének a támogatók is, közte a Westel.



z Mennyiben követi a Westel a nemzetközi telekommunikációs cégek által felvázolt trendeket?

A legnagyobbak játszóterére nehéz kilépni. A globális vállalatok sportpiaca nem a Westel kategóriája. Érdemes megjegyezni, hogy anyacégünk, a T-Mobile jövőre a portugáliai futball Európa-bajnokság főszponzora lesz.



z Nagy falatnak bizonyult volna Baumgartner beültetése az F1-es Jordan pilótaülésébe?

Ilyen volumenben már csak valaminek a rovására sikerült volna támogatást nyújtani a sportolónak. Ez persze nem működhet úgy, hogy le kelljen mondani valamelyik sportérdekeltségünkről.

z Milyen eredményekkel kecsegteti a szponzorokat a jövő év?

Nagyon jó érzés, hogy Magyarország ad otthont jövő év már-

ciusában a fedett pályás atlétikai világbajnokságnak. Ugyanakkor kicsit szomorú arra gondolni, hogy a hazai pályán nincs egyetlen magyar aranyesélyese sem a sporteseménynek. Rendkívül nehéz, de reményeim szerint eredményes olimpiára le-het számítani. Az igazi kérdés az, hogy ki tudja a legjobban időzíteni a formáját azon a versenyen, amelyre mindenki

a legnagyobb erőbedobással

készül.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.