Kína és India mellett már rövid távon is főleg Közép- és Kelet-Európára összpontosítja fejlesztéseit a globális szerep erősítésében érdekelt Lufthansa légitársaság. Ennek megfelelően a következő két évben legalább húsz százalékkal növeli a kapacitást és még inkább odafigyel az üzletemberek változó igényeire - fejtette ki lapunknak adott nyilatkozatában Thiery Antinori, a cég marketingért és értékesítésért felelős alelnöke, aki ezekben a napokban Budapesten vezeti a Lufthansa globális értékesítési tanácskozását.
A hangsúlyeltolódást az indokolja, hogy térségünkben két számjegyű forgalomnövekedésre számítanak, míg Nyugat-Európában csak 3-5 százalékra. Hét új járatot indítottak, s újabbakat terveznek, illetve bizonyos városok esetében növelik a napi járatok számát. Ősztől rugalmasabb árpolitikát alkalmaznak, így a repülési piacra belépő új utasok egy részét elcsábíthatják a diszkontcégektől. Példaként említette az ír Ryanairt, amely a Frankfurttól 130 kilométerre lévő Hahn repülőterére gyűjti a nyugat-európai célállomásokra tartó és a stuttgarti és a kölni körzetben élő utasok nagy részét. A Lufthansa azzal válaszol, hogy a résztulajdonában lévő Germanwings diszkontcéggel Stuttgartból és Kölnből is járatot indít sok nyugat-európai nagyvárosba. Ugyanezt a célt szolgálja a hétvégi jegyek bevezetése is Budapesten; itt jóval kevesebb megkötést alkalmaznak, és az árak igencsak megközelítették a diszkontcégek átlagárait.
Arra a kérdésre, hogy érzékelik-e a vezetőiket utaztató vállalatok részéről a költségek további csökkentését, azt felelte: a rövid távú járatoknál talán hajlandóak a takarékosságra, bár nem minden áron, mert ha az üzlet úgy kívánja, azonnal el kell utazni, s akkor kifizetik a magasabb árat is. A tengerentúli járatok esetében azonban sokkal inkább a még magasabb komfortot igénylik.
A nagyobb sebesség jegyében számottevően növelni akarják a mind népszerűbb online értékesítést, ami az összes magyarországi eladásnak még csak alig több mint egy százaléka. A német városok és Budapest közötti forgalomnak már 13-18 százalékát adja az internetes eladás, de ez főleg azért ilyen magas, mert Németországban elterjedtebb ez a forma. A magyarországi ütem azonban biztató, Antinori szerint 2005 végére a 25-30 százalékot is elérheti.
Az alelnök nem rejtette véka alá, hogy a javuló eredményeket csak egy rendkívül szigorú megtakarítási program betartásával tudják tartani. A fél éve kezdett programban 1,2 milliárd euróval lefaragják a költségeket. A júniusi tőkeemelés, illetve a tőkearányos nyereség jó szintje lehetőséget teremt arra, hogy a következő két évben (listaáron) mintegy hárommilliárd euró értékben repülőgépeket vásároljanak. A cég hamarosan eldönti, hogy melyik modellel váltsa fel a Boeing 737-es típusokat, illetve melyik típust válasszák ki a regionális járatok számára. Antinori ugyan aggasztónak nevezte, hogy az egekbe szökött a kőolaj ára, de cége a jövő évi üzemanyag-szükségletnek már több mint a felét fölhalmozta. Mindamellett az európai járatoknál szakaszonként kettő-, a tengerentúliaknál héteurós üzemanyagpótdíjat vezettek be, ami kisebb, mint a nagy vetélytársaké.
Az új EU-tagállamok kiváló lehetőséget hoznak a teherforgalom növelésére. Közép-Európában Magyarország és kisebb mértékben Lengyelország hordoz magában növekedési lehetőséget ezen a téren. Ezt segítheti, ha Ferihegyen valóban fölépül az új cargo terminál, amint azt többször kilátásba helyezte a Budapest Airport Rt. - fűzte hozzá a vezető
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.