Közel 15 százalékkal, 22,82 milliárd dollárra növekedett a 200 legnagyobb hirdető által reklámra fordított összeg, az év első felében az Egyesült Államokban. A TNS Media Intelligence/CMR adatai szerint a top 200 cég hirdetési költése 33,7 százaléka a teljes piacon forgott 67,6 milliárd dollárnak.
Az első tíz hirdető között öt autógyártó található, közülük is a legnagyobb összeget a Nissan költötte, megelőzve a GM-et, a Fordot, a Toyotát és a DaimlerChryslert. Az említett autós cégek több mint 2 milliárdból finanszírozták kampányaikat. A legtöbb pénzt mégsem ők költötték, hanem két telekommunikációs megacég, a Verizon és az AT&T.
Az Adage.com internetes marketingszaklap írása szerint a legtöbbet - 13,8 milliárd dollárt - a televízióban költött a kétszáz nagyvállalat. A teljes médiaköltés a TNS adatai szerint több mint 9 százalékkal emelkedett az év feléig. A kutatócég szerint azonban minden bizonnyal két számjegyű lesz a növekedés az előző évhez képest. Ebben nagy szerepe lehet annak, hogy az augusztusi athéni olimpiai játékokra és a november másodikai elnökválasztáshoz kapcsolódó médiakampányokra fordított összegek főleg a második féléves eredményekben mutatkoznak majd meg. (VG)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.