BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az autógyártók a legnagyobb reklámozók

Közel 15 százalékkal, 22,82 milliárd dollárra növekedett a 200 legnagyobb hirdető által reklámra fordított összeg, az év első felében az Egyesült Államokban. A TNS Media Intelligence/CMR adatai szerint a top 200 cég hirdetési költése 33,7 százaléka a teljes piacon forgott 67,6 milliárd dollárnak.

Az első tíz hirdető között öt autógyártó található, közülük is a legnagyobb összeget a Nissan költötte, megelőzve a GM-et, a Fordot, a Toyotát és a DaimlerChryslert. Az említett autós cégek több mint 2 milliárdból finanszírozták kampányaikat. A legtöbb pénzt mégsem ők költötték, hanem két telekommunikációs megacég, a Verizon és az AT&T.

Az Adage.com internetes marketingszaklap írása szerint a legtöbbet - 13,8 milliárd dollárt - a televízióban költött a kétszáz nagyvállalat. A teljes médiaköltés a TNS adatai szerint több mint 9 százalékkal emelkedett az év feléig. A kutatócég szerint azonban minden bizonnyal két számjegyű lesz a növekedés az előző évhez képest. Ebben nagy szerepe lehet annak, hogy az augusztusi athéni olimpiai játékokra és a november másodikai elnökválasztáshoz kapcsolódó médiakampányokra fordított összegek főleg a második féléves eredményekben mutatkoznak majd meg. (VG)

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.