Két éven belül meg szeretné kétszerezni franchise-üzleteinek számát a főként gyógynövény alapú teákat és teakeverékeket, gyógyhatású szereket, valamint gyógynövény alapú kozmetikumokat gyártó és forgalmazó Herbária Rt. A jelenlegi, hatvan üzletből álló bolthálózat így százhúszra bővülne.

A társaság tervei között szerepel a szomszédos országokban való terjeszkedés is - tájékoztatta a Világgazdaságot Dencs Zsuzsanna franchise-vezető. A vállalat decemberig még négy üzletet nyit vidéken. Forgalma a tavalyi 2,2 milliárd után az idén várhatóan 2,8 milliárd forintra emelkedik.

A Herbária a terjeszkedéséhez elképzelhetőnek tartja a saját hálózatán kívüli üzletekben történő értékesítést is. Ezzel a megoldással néhány négyzetméteres eladófelület bérlésével értékesítheti termékeit (shop-in-shop módszer) - tette hozzá Pálmai Zoltán, a cég vezérigazgatója. A társaság így olyan üzleteket keres, ahol az egészséges életmódhoz kapcsolódó termékeket forgalmaznak. Pálmai szerint így szóba jöhetnek fitneszklubok és wellness-szállodák, vagy akár reformélelmiszert forgalmazó biobolthálózatok, drogériák.

Az évente ötmillió doboz teát értékesítő társaság a franchise-rendszerén kívül gyógyszertárakban, drogériákban és a hipermarketekben található szaküzleteiben forgalmazza termékeit. A Herbária hatvan szaküzletét 35 partner működteti, 12 üzlet a fővárosban található, ezek mindegyike mintegy három-négyezer árucikket forgalmaz.

Dencs Zsuzsanna szerint a shop-in-shop módszer főként olyan drogériáknak lehet kedvező, amelyeknek egyébként kisebb a forgalmuk. A vezérigazgató szerint a vállalat alapanyag-beszerzése centralizált: a gyógynövénygyűjtőknek a cég két üzeménél (egy a teák és egy a kozmetikumok részére) van lehetőségük feldolgozásra átadni a gyógy- és teafüveket.