BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Boom a hazai tévés piacon

Óriási árbevétel-növekedéssel zárhatják az évet a nagy kereskedelmi tévétársaságok. A legnagyobb emelkedést várhatóan a Viasat 3 produkálja, a legtöbb bevételt az RTL Klub könyvelheti el. A Tv 2 is megdöntötte minden korábbi eredményét.



Gazdasági szempontokat figyelembe véve a Tv 2 a legjobb évet zárja működésének 1997-es megkezdése óta - jelezte Kereszty Gábor, a csatorna vezérigazgatója. Az adó az év első kilenc hónapját 21 százalékos hirdetésibevétel-növekedéssel zárta, így összesen 16,2 milliárd forintot értek el, miközben üzleti eredményük meghaladta a 3,2 milliárdot. A harmadik negyedévben a Tv 2 akkora bevételemelkedést produkált, hogy az meghaladta a tulajdonos SBS Broadcasting portfóliójába tartozó másik 14 televíziós adóét is.

David Stogel, az SBS fejlesztési alelnöke jelezte: a Tv 2 a tulajdonos összes elvárását túlteljesítette, és ezzel a második legnagyobb céggé vált a csoportban. Éves árbevétele is várhatóan 20 százalék felett nő majd. Tavaly a társaság 23,6 milliárd forint nettó árbevételét ért el.

Az RTL Klub tulajdonosának tőzsdei jelenlétére hivatkozva július óta nem közöl árbevételadatokat. Piaci információk szerint azonban az adó ugyancsak 20 százalék feletti erősödést könyvelhet el, amellyel minden más televíziónál több, várhatóan 31 milliárd forint feletti összeg folyik be kasszájába. 2003-ban az RTL Klub 26,6 milliárdot ért el.

A két nagytól összességében jelentősen elmarad a Viasat 3. A harmadik számú kereskedelmi csatorna viszont a legnagyobb árbevétel-növekedést tudhatja magáénak. Kocsis Attila vezérigazgató szerint az első tíz hónap alatt a csatorna hirdetési árbevétele 108 százalékkal nőtt, a teljes bevétel pedig 55 százalékkal emelkedett. Egyes információk szerint noha a televíziós piac kicsit lassul az év végére, a Viasat 3 várhatóan tartja növekedési ütemét. Tavaly a társaság bő 909 millió forintot könyvelhetett el.

Az RTL Klub esetében a tervekhez képest is jelentősen megnövekedett árbevétel elsősorban annak köszönhető, hogy a piac meghatározó szereplői elfogadták az új, mozgó áras értékesítési rendszert - véli Bognár Tamás, a PanMedia ügyvezető igazgatója. Ezáltal a csatorna mindig tudott elegendő reklámidőt biztosítani, még ha ez egy-egy hónapban nem tervezett áremelkedéssel járt is együtt.

A Tv 2 nem változtatott árképzési rendszerén, de soha ennyi reklámpercet nem adott el, mint most. Piaci információk szerint egyébként a csatornának több mint félmilliárd forintnyi reklámot kellett visszautasítania.

A kis tévék az RTL Klub magasabb árai és a többször is megtelt Tv 2 miatt profitálni tudtak a kialakult piaci helyzetből.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.