BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Franchise-mérleg: új trendek a hazai piacon

A magyarországi kiskereskedelem 5-6 százalékát bonyolítják le franchise-hálózatban, ami duplája a négy évvel ezelőttinek. Kiss István, a hetven hálózatot tömörítő Magyar Franchise Szövetség (MFSZ) főtitkára szerint 2004 legjelentősebb trendje, hogy egyre több ingatlanközvetítő iroda terjeszkedik ebben a formában.

A franchise-vállalatok megközelítőleg 25 százalékát lefedő MFSZ adataiból kiderül: 2004-ben népszerű volt a terjeszkedésnél a "shop in shop" módszer. Tavaly többek között a Herbária és a Happy Box is ezt a formát választotta. A más hálózatok üzleteiben bérelt, néhány négyzetméteres eladófelületen történő értékesítés a piaci telítődés egyik jele, de közrejátszanak a magas ingatlanárak és a jó fekvésű üzlethelyiségek hiánya is.

A szakma másik nagy újdonsága az első két hazai üzletét tavaly megnyitó szendvicsétterem-hálózat, az amerikai Subway megjelenése. A világszerte 22 280 éttermet működtető társaság 2005 februárjáig újabb két üzletet ad át, amelyeket a következő nyolc évben további 46 követ.

Magyarországra továbbra sem jellemző a Nyugat-Európában vagy az Egyesült Államokban oly kedvelt, otthonról, bolthelyiség nélkül működtethető franchise-vállalkozások. Kiss István szerint ennek még nem alakult ki a kultúrája, azonban egyre több az ilyen jellegű társaság.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.