BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Franchise-mérleg: új trendek a hazai piacon

A magyarországi kiskereskedelem 5-6 százalékát bonyolítják le franchise-hálózatban, ami duplája a négy évvel ezelőttinek. Kiss István, a hetven hálózatot tömörítő Magyar Franchise Szövetség (MFSZ) főtitkára szerint 2004 legjelentősebb trendje, hogy egyre több ingatlanközvetítő iroda terjeszkedik ebben a formában.

A franchise-vállalatok megközelítőleg 25 százalékát lefedő MFSZ adataiból kiderül: 2004-ben népszerű volt a terjeszkedésnél a "shop in shop" módszer. Tavaly többek között a Herbária és a Happy Box is ezt a formát választotta. A más hálózatok üzleteiben bérelt, néhány négyzetméteres eladófelületen történő értékesítés a piaci telítődés egyik jele, de közrejátszanak a magas ingatlanárak és a jó fekvésű üzlethelyiségek hiánya is.

A szakma másik nagy újdonsága az első két hazai üzletét tavaly megnyitó szendvicsétterem-hálózat, az amerikai Subway megjelenése. A világszerte 22 280 éttermet működtető társaság 2005 februárjáig újabb két üzletet ad át, amelyeket a következő nyolc évben további 46 követ.

Magyarországra továbbra sem jellemző a Nyugat-Európában vagy az Egyesült Államokban oly kedvelt, otthonról, bolthelyiség nélkül működtethető franchise-vállalkozások. Kiss István szerint ennek még nem alakult ki a kultúrája, azonban egyre több az ilyen jellegű társaság.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.