BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nem vonzó a papírzacskó

A műanyag szatyrokra kivetett termékdíj ez év januártól történő emelése ellenére sem várható, hogy a hazai kiskereskedelemben elterjedjen a papírzacskók használata. A lapunk által megkérdezett kereskedelmi láncok egyike sem tervezi a műanyag szatyrok leváltását. Az érintett cégek úgy vélik, a költségek növekedni fognak, ám a környezetterhelés érezhetően nem.

Mint ismert, a műanyag csomagolások után eddig tömeg alapon kivetett termékdíjat az idén januártól darab szerint vetik ki. A jogszabályt a gyorsan hulladékká váló műanyag szatyrok növekvő mennyisége és az ebből eredő környezetterhelés miatt módosították. Az elmúlt év első felében összesen 11 milliárd forint termékdíj folyt be az államkasszába, melyből 3,1 milliárd forint származott a csomagolóanyagokból. Eddig 30,4 forint termékdíjat kellett fizetni egy kilogramm műanyag csomagolóanyag után, ami körülbelül 50-100 darab szatyrot jelentett, ez mostantól a többszörösére nőtt - hangsúlyozta Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára. Problémát jelent továbbá, hogy az érintett kereskedőknek nem volt elegendő idejük a felkészülésre, hiszen a jogszabály csupán néhány nappal ezelőtt jelent meg, és azzal kapcsolatban még számos gyakorlati, illetve értelmezési kérdés merült fel - tette hozzá Vámos György.

Az Auchan Magyarország Kft. még nem végzett számításokat arról, hogy az új jogszabály miatt mennyivel emelkednek a költségei, ám az már biztos, hogy a társaság nem tér át a papírzacskók használatára - tájékoztatta lapunkat Gillemot Katalin, az Auchan Magyarország Kft. igazgatóságának munkatársa. Hozzátette: a döntésben a magyarországi vásárlói szokások is szerepet játszottak, ugyanis tapasztalatok szerint a hazai vevők nem kedvelik a papírzacskókat. A társaság egyébként olyan új technikával készült műanyag zacskókat használ, melyek néhány hónap alatt lebomlanak. Az Auchanhoz hasonlóan a Spar Magyarország Kereskedelmi Kft. sem tér át a papírzacskók használatára - közölte lapunk érdeklődésére Laber Zsuzsa, a társaság kommunikációs igazgatója. (VG)

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.