Versenyelőnyének alátámasztásaként az európai Airbus konzorcium tegnap hivatalosan is bemutatta új szuperóriás utasszállító repülőgépét. Az A380-as két emeleten, egyszerre 550 utast szállíthat a transzkontinentális járatokon. Ősi vetélytársa, az amerikai Boeing a napokban megerősítette: nem akarja megengedni, hogy ez a helyzet fennmaradjon, ezért mérnökei már dolgoznak a 747-es Jumbo megnövelt és korszerűsített változatán, amelyen a mostani 416-nál többen férnek el - írta az Airwise internetes szaklap.
A Boeing-központban egyre idegesebben veszik tudomásul, hogy amióta az Airbus bejelentette, hogy már 2006-tól szolgálatba állítják az első A380-as gépeket, rohamosan csökken a 747-esek megrendelése. Január közepéig 14 vevő összesen 149 darab A380-as gépet rendelt, közülük legtöbbet (45-öt) a du-bai sejkség Emirates légitársasága. A listaár 260 millió dollár szemben a Boeing 747-es 210 millió dolláros árával. Az A380-ast várhatóan a Singapore Airlines állítja elsőként kereskedelmi forgalomba 2006 első negyedévében.
Szakértők szerint mégsem ez a fontos a Toulouse-ban működő Airbus számára, hanem az, hogy a globális járatrendszert üzemeltető, hálózati légitársaságok a kontinensek közötti járataikon kívánják használni a gazdaságossághoz elengedhetetlen óriásgépeket.
Nem mellékes az Airbusnak, hogy a rohamtempóban fejlődő kínai légivállalatok a következő néhány évben összesen 23 darab új óriás Airbus repülőgépet vásárolnak.
Európában még csak kevés repülőtér képes fogadni az új Airbus gépeket. Ferihegy azonban közöttük lehet, ugyanis a kifutópálya már most alkalmas erre, és a forgalmi előtér kisebb átalakításával 2006 végére teljesen fogadóképessé válhat a légikikötő. A Budapest Airport Rt. arra számít, hogy az A380-as gép teherszállító változatai jelennek meg Ferihegyen.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.