BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

DVD-k dömpingáron a Tescóban

Óriási a kereslet az ezer forint alatti DVD-k iránt, a hiper- és szupermarketek dugig vannak kifutott, akciós árú filmekkel. A két legnagyobb forgalmazó nem nézi jó szemmel a túlzott akciókat.

Minden eddiginél olcsóbban kínálják a filmes DVD-ket a hazai hiper- és szupermarketek. A Tesco például mától 839 forintos dömpingáron értékesíti a kifutott mozifilmeket. Az egyik legnagyobb hazai forgalmazó, az InterCom ugyanakkor úgy véli, versenyhátrányba kerülnek a főleg kisebb, független piaci szereplők által támogatott akciós termékek miatt. A kedvező árakat leginkább az üzleti stratégiával indokolják, de előfordul, hogy egy-egy régi filmnek lejár a forgalmazási joga, s ezért szabadulnak meg tőle potom áron.

A Best Hollywood egyes akciós filmjei is 990 forintért kaphatók az Electro Worldben, a Metróban és a CBA-ban. Szöllősi Péter, a társaság PR-igazgatója szerint a nagy tételben történő értékesítési lehetőség miatt megéri számukra az akciózás. Az idén egyébként a DVD-láz tetőzését várja a cég, amire mind az olcsó kategóriás, mind a díszdobozos kiadványaikkal készülnek. A PR-igazgató jelezte: az idei évben duplázni szeretnék forgalmukat. Tavaly egymillió darabot gyártottak.

Hatalmas az igény az akciós DVD-k iránt - tájékoztatta lapunkat Danks Emese. A Tesco Global Áruházak Rt. kommunikációs igazgatója szerint a karácsonyi ajándékozási időszak egyik slágerét a DVD-lejátszók jelentették, amelyeket olcsón lehetett megvásárolni az ünnepek előtt. Mindez jelentős keresletnövekedést okozott. Mint mondta: a Tesco DVD-forgalmának mintegy fele az akciós termékekből származik. A társaság az InterCom és a Warner mellett a Selecttel, a Rockyval és a Sound Carddal működik együtt. Utóbbi három független forgalmazó termékei közül kerülnek ki a legkedvezőbb ajánlatok. A piac jóval több mint felét lefedő nagy forgalmazók viszont nem szállnak be az árversenybe. Sőt, az InterCom sérelmezi is a túlzott árleszállítást: azok ugyanis megtévesztik a fogyasztókat - véli Gyarmati Rita, az InterCom Rt. video- és DVD-forgalmazási igazgatója. A piac egyre inkább kezd megbillenni: a kifutott, B és C kategóriás filmek forgalma szárnyal - a színvonalas új filmek kárára.

A piac első számú szereplője, a Warner Home Video Magyarország Kft. két kedvező csomagot is kínál - jelezte érdeklődésünkre Stern Gábor, a cég vezető termékmenedzsere. Mint mondta: a társaság legolcsóbb ajánlatában 2990 forintért kínál filmeket, míg 3999-ért már újabbak is megvásárolhatók tőlük. Az említett öszszegek alá azonban 2005-ben biztosan nem tud menni a cég - mondta a vezető.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.