Sikeres évet zárt a Rewe csoport
A Penny Market üzleteivel itthon is jelen lévő német Rewe csoport az előzetes adatok szerint tavaly - elsősorban külföldi érdekeltségeinek köszönhetően - 4,1 százalékkal, 40,8 milliárd euróra növelte összforgalmát. Az élelmiszer-kiskereskedelmi és a turisztikai terület is gyorsabban növekedett vezetőség által vártnál. A bevételek 83,5 százalékát adó kiskereskedelem forgalma külföldön 13,7 százalékkal, Németországban pedig - a teljes piac szűkülése ellenére is - 1,1 százalékkal emelkedett - írja a Handelsblatt.
Az idén az ágazati átlagnál gyorsabb növekedést terveznek. Ennek érdekében 50 százalékkal emelik a Penny Market diszkontláncot támogató marketingkiadásokat, és átalakítják a szupermarketeket is. A korábbi Rewe-láncok, mint a HL, az Otto Mess vagy a Stüssgen ebben az évben végleg eltűnnek, és Minimal üzletekké alakulnak át. A szerkezeti változások után 1500 Minimal szupermarketet fog üzemeltetni a vállalat.
Nem áll meg a csoport dinamikus terjeszkedése sem: a svájci Bon Appetit közelmúltbeli megszerzése után most a francia Carrefour kezében lévő Prodirestre pályázik a vállalat. A középtávú cél szerint az összesen 12 országban működő csoport forgalmának - a mai 28 helyett - 40 százalékát Németországon kívül érik majd el. (VG)


