A Penny Market üzleteivel itthon is jelen lévő német Rewe csoport az előzetes adatok szerint tavaly - elsősorban külföldi érdekeltségeinek köszönhetően - 4,1 százalékkal, 40,8 milliárd euróra növelte összforgalmát. Az élelmiszer-kiskereskedelmi és a turisztikai terület is gyorsabban növekedett vezetőség által vártnál. A bevételek 83,5 százalékát adó kiskereskedelem forgalma külföldön 13,7 százalékkal, Németországban pedig - a teljes piac szűkülése ellenére is - 1,1 százalékkal emelkedett - írja a Handelsblatt.
Az idén az ágazati átlagnál gyorsabb növekedést terveznek. Ennek érdekében 50 százalékkal emelik a Penny Market diszkontláncot támogató marketingkiadásokat, és átalakítják a szupermarketeket is. A korábbi Rewe-láncok, mint a HL, az Otto Mess vagy a Stüssgen ebben az évben végleg eltűnnek, és Minimal üzletekké alakulnak át. A szerkezeti változások után 1500 Minimal szupermarketet fog üzemeltetni a vállalat.
Nem áll meg a csoport dinamikus terjeszkedése sem: a svájci Bon Appetit közelmúltbeli megszerzése után most a francia Carrefour kezében lévő Prodirestre pályázik a vállalat. A középtávú cél szerint az összesen 12 országban működő csoport forgalmának - a mai 28 helyett - 40 százalékát Németországon kívül érik majd el. (VG)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.