Egyre jobban közelítenek egymáshoz az új autók árai az Európai Unióban, noha az egyes országokban még mindig jelentős különbségek tapasztalhatók - derül ki az Európai Bizottság most kiadott jelentéséből.
Az eurózóna tagállamai között Finn- és Görögország számít a legolcsóbbnak, Németország pedig a legdrágábbnak - ami az adók nélküli átadási árat illeti. Az unió egészét tekintve - az eddig vezető Lengyelországot maga mögé utasító - Észtország jár az élen, ott lehet legolcsóbban megvásárolni az új személyautókat, náluk a görögöknél 2,5 százalékkal kedvezőbbek az árak. Az összehasonlító vizsgálatnál a tavaly november elsejei állapotokat vették alapul. A 25 nemzeti autópiac árai közötti eltérés átlaga a tavaly májusi 6,9 százalékról 6,4 százalékra csökkent - vagyis egyre fogyatkoznak a külföldön történő autóvásárlás előnyei.
Ez persze csak általánosságban igaz, az egyes modelleknél azonban az átlagot jócskán meghaladó eltérések mutatkoznak. A vizsgált kétezer tarifa 31 százalékánál mértek húsz százaléknál nagyobb árkülönséget a legolcsóbb és legdrágább ország között. A legkirívóbb példa az Opel Astráé. Az Európa tíz legnépszerűbb modellje közé sorolt Astra ugyanis - bruttó áron - Németországban felével kerül többe, mint a szomszédos Dániában. A német fogyasztónak egy koppenhágai autóvásárlás akár 3700 eurós megtakarítást is hozhat. Németország a rekorder abban is, hogy a vizsgált 91 modell közül 38 nála a legdrágább. Ausztria sem tartozik az "olcsó" országok közé.
A személygépkocsik árai tavaly az EU-ban - 2003-hoz képest - fél százalékkal nőttek. Jelentősebb árcsökkenés Észtországban (8,4), Csehországban (6) és Litvániában (2,8 százalék) történt, a legnagyobb ütemű drágulást pedig Lengyelországban (7,4 százalék) regisztrálták. (KB)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.