BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Boom az ázsiai reklámpiacon

Megjelentették a 2004-es évre vonatkozó pénzügyi jelentéseiket a világ legnagyobb ügynökségi holdingjai. Az elmúlt évet globálisan javuló gazdasági körülmények jellemezték, s a hirdetési piacnak további lökést adott az amerikai elnökválasztás, az olimpia és a futball Eb. Az ázsiai térség fejlődött a leggyorsabban, s a gyengélkedő nyugat-európai régió hirdetési bevételei is biztató növekedési pályára álltak a második fél évben.

A világ első számú ügynökségi holdingja, az Omnicom 13 százalékos növekedés nyomán 7,14 milliárd eurós bevételt könyvelhetett el a 2004-es évben. A cégcsoport profitja 530,4 millió eurót tett ki, ez 15 százalékos emelkedést jelent az előző évhez képest.

A Grey-jel egyesülő WPP bevételei pedig 4,7 százalékos növekedés nyomán elérték a 6,34 milliárd eurót, míg a hálózat adózás utáni nyeresége majd 39 százalékkal haladja meg a 2003-as értéket. A Publicis jelentésében 3,83 milliárd euróval számol. A hálózat a tavalyi év legfontosabb sikereként a 4 százalékos organikus növekedést, illetve az új megbízások tekintetében elért globális második helyezését említi.

A 2004-es Cannes Lions díjak egynegyedét elhozó Havas 1,49 milliárd eurós bevétellel zárta az elmúlt évet, szemben a 2003-as 1,65 milliárd euróval. Egyelőre nem hozta nyilvánosságra jelentését a válaszút előtt álló Interpublic (IPG). A hálózat 2004-ben elvesztette az Unilever és a Nestlé médiamegbízását, melynek nyomán akár az Initiative és a Universal McCann összevonására is sor kerülhet. A kudarcok mögött sokak szerint az a hibás szemlélet áll, amely az akvizíciókra összpontosít, szemben a belső növekedéssel és az új ügyfelek szerzésével.

2005 további növekedési lehetőségeket tartogat, a hirdetési piacot megrázó gazdasági bizonytalanságok és extra bevételeket generáló világesemények nélkül. A WPP szerint a reklámbevételek globálisan 2 százalékkal bővülnek, míg saját növekedése 3-4 százalék körül alakulhat. Ötszázalékos piacbővülést vár az Havas, amely az integrált kommunikáció, a ROI, az innovativitás és a hálózati koordinációs módszerek fokozottabb előtérbe kerülését jósolja. Ázsia marad a leggyorsabban növekvő régió, míg Európa valószínűleg egyedüliként tudja fokozni növekedési ütemét. Az IPG helyzete megerősíteni látszik a vélekedést, hogy 2005 a hagyományos akvizíciós politikán túlmutató szemléletváltást követel meg az ügynökséghálózatoktól.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.