Megjelentették a 2004-es évre vonatkozó pénzügyi jelentéseiket a világ legnagyobb ügynökségi holdingjai. Az elmúlt évet globálisan javuló gazdasági körülmények jellemezték, s a hirdetési piacnak további lökést adott az amerikai elnökválasztás, az olimpia és a futball Eb. Az ázsiai térség fejlődött a leggyorsabban, s a gyengélkedő nyugat-európai régió hirdetési bevételei is biztató növekedési pályára álltak a második fél évben.
A világ első számú ügynökségi holdingja, az Omnicom 13 százalékos növekedés nyomán 7,14 milliárd eurós bevételt könyvelhetett el a 2004-es évben. A cégcsoport profitja 530,4 millió eurót tett ki, ez 15 százalékos emelkedést jelent az előző évhez képest.
A Grey-jel egyesülő WPP bevételei pedig 4,7 százalékos növekedés nyomán elérték a 6,34 milliárd eurót, míg a hálózat adózás utáni nyeresége majd 39 százalékkal haladja meg a 2003-as értéket. A Publicis jelentésében 3,83 milliárd euróval számol. A hálózat a tavalyi év legfontosabb sikereként a 4 százalékos organikus növekedést, illetve az új megbízások tekintetében elért globális második helyezését említi.
A 2004-es Cannes Lions díjak egynegyedét elhozó Havas 1,49 milliárd eurós bevétellel zárta az elmúlt évet, szemben a 2003-as 1,65 milliárd euróval. Egyelőre nem hozta nyilvánosságra jelentését a válaszút előtt álló Interpublic (IPG). A hálózat 2004-ben elvesztette az Unilever és a Nestlé médiamegbízását, melynek nyomán akár az Initiative és a Universal McCann összevonására is sor kerülhet. A kudarcok mögött sokak szerint az a hibás szemlélet áll, amely az akvizíciókra összpontosít, szemben a belső növekedéssel és az új ügyfelek szerzésével.
2005 további növekedési lehetőségeket tartogat, a hirdetési piacot megrázó gazdasági bizonytalanságok és extra bevételeket generáló világesemények nélkül. A WPP szerint a reklámbevételek globálisan 2 százalékkal bővülnek, míg saját növekedése 3-4 százalék körül alakulhat. Ötszázalékos piacbővülést vár az Havas, amely az integrált kommunikáció, a ROI, az innovativitás és a hálózati koordinációs módszerek fokozottabb előtérbe kerülését jósolja. Ázsia marad a leggyorsabban növekvő régió, míg Európa valószínűleg egyedüliként tudja fokozni növekedési ütemét. Az IPG helyzete megerősíteni látszik a vélekedést, hogy 2005 a hagyományos akvizíciós politikán túlmutató szemléletváltást követel meg az ügynökséghálózatoktól.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.