BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Defektmentes autózás

A határnál szerencsére keveset kellett várakozni, így nyugodtan haladtam a megbeszélt üzleti találkozó színhelye, Bécs felé. A váratlan defekt azonban teljesen felborította tervemet: a sztrádán hamar jött a segítség, de így is magyarázkodnom kellett a késésért. Ezért is lepődtem meg azon, hogy már létezik ellenszer: a Michelin PAX Rendszer segítségével defekt mellett is biztonságosan továbbautózhatunk.

A Michelin tesztpályáján nem várják meg, amíg véletlenül egy defektet okozó szögre akadnak. A tesztpilóták maguk engedik ki a levegőt az egyik kisbusz abroncsából, szemléltetve azt, milyen teherbíró képességgel rendelkezik a világ legnagyobb abroncsgyártója által kifejlesztett PAX Rendszer.

A jármű elindult, és a sofőr egészen addig növelte a sebességet, amíg a mutató a nyolcvanig el nem ért. Mi hatan, a bent ülők - miközben egy kanyart is bevettünk -, ha nem látjuk, mi történt korábban, el sem hisszük, hogy defektet kapott az autó. Amikor pedig kiszálltunk, azt nyugtázhattuk, hogy az abroncs ugyan elvesztette korábbi formáját, ám a felnivel együtt sikeresen átvészelte a megpróbáltatásokat.

Számtalan különbség van a Michelin PAX Rendszer és a hagyományos abroncs között: a keréktárcsa aszimmetrikus, a belső átmérője nagyobb, mint a külső. Ez teszi lehetővé a rugalmas támasztógyűrű rögzítését a keréktárcsára. Ez a támasztógyűrű biztosítja az utazás folyamatosságát még lapos abroncs esetén is. A Michelin PAX Rendszer abroncs mechanikailag rögzített: míg egy hagyományos abroncs esetében a nyomás tartja a keréktárcsán az abroncsot, a Michelin PAX Rendszer esetében az abroncs rögzítve van a tárcsára, ami megakadályozza az abroncs leugrását, még teljes nyomásvesztés esetén is. A nyomásjelző észleli a nyomásvesztést, jelet küld a műszerfalon található kijelzőnek, amely jelzi, melyik abroncs lapos vagy veszített a nyomásából. Másként a vezető észre sem venné, hogy levegőt veszített. A gépkocsi akár további 200 kilométert is megtehet 80 km/h sebességgel. Sőt: a javítás és megfelelő légnyomás beállítása után az abroncs gyakorlatilag olyan lesz, mint amilyen új korában volt.

Mindezek után korántsem meglepő, hogy a Michelin PAX Rendszert a Renault után olyan márkák is extraként kínálják új autóikhoz, mint a BMW, az Audi és a Honda. (X)

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.