BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kreatív gyógyszeripar

A produktív gondolkodás, találékonyság, ötletesség, problémafelismerő és -megoldó képesség, egyszóval a kreativitás a cégek egyik leggyakrabban megfogalmazott elvárása a munkavállalókkal szemben. Különösen fontos ez a gyógyszergyártó cégeknél, melyek kutatás-fejlesztéssel is foglalkoznak. Ám számos más területen is elengedhetetlen a kreativitás, mint például a termékmenedzsereknél és az értékesítéssel foglalkozó szakembereknél - hangsúlyozta Szabó Péter, az AstraZeneca humánerőforrás-igazgatója. A szakember szerint már az állásinterjú során kiderül, hogy valaki mennyire kreatív, és egyes munkaköröknél erre nagy hangsúlyt helyeznek. Először megkérdezik a pályázót, hogy rendelkezik-e bizonyos tulajdonságokkal, majd később az interjú során egy szimulációs helyzet keretében a felvetett problémára adott válaszaiból kiderül, hogy valóban megvannak-e benne ezek a tulajdonságok. Ekkor ugyanis a pályázó olyan problémával kerül szembe, amelyre a mindennapokban is megoldást kell találni, és döntő lehet, hogy az adott pillanatban mit válaszol. Szabó Péter fontosnak tartja, hogy a pályázót ne csak szubjektív benyomások alapján, hanem objektív módszerrel is értékeljék. Ezért a jelentkezőkkel kitöltetnek egy kétoldalas kérdőívet, amelyet összevetnek az adott pozícióhoz szükséges elvárásokkal. Ennek alapján készítenek egy szöveges értelmezést, mely segít a megfelelő ember kiválasztásában. Szabó Péter szerint míg a tárgyalástechnika például fejleszthető, a kreativitás csak kismértékben. Ez utóbbi az ember "veleszületett" tulajdonsága. Orosz Jenő, a Sanofi-Aventis és a csoporthoz tartozó, gyártással és kutatással foglalkozó Chinoin Rt. kommunikációs igazgatója szerint a kreativitásra nem mindig derül fény az állásinterjú során. Arra is volt már példa, hogy valaki a cégen belül átment egy más munkakörbe, mert felismerte, hogy nem találhatók meg benne azon tulajdonságok, melyek az adott feladathoz elengedhetetlenül szükségesek. Ez azonban ritkán fordul elő - tette hozzá az igazgató. A társaság a vezető beosztású munkaköröket elsősorban belülről próbálja betölteni.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.