A produktív gondolkodás, találékonyság, ötletesség, problémafelismerő és -megoldó képesség, egyszóval a kreativitás a cégek egyik leggyakrabban megfogalmazott elvárása a munkavállalókkal szemben. Különösen fontos ez a gyógyszergyártó cégeknél, melyek kutatás-fejlesztéssel is foglalkoznak. Ám számos más területen is elengedhetetlen a kreativitás, mint például a termékmenedzsereknél és az értékesítéssel foglalkozó szakembereknél - hangsúlyozta Szabó Péter, az AstraZeneca humánerőforrás-igazgatója. A szakember szerint már az állásinterjú során kiderül, hogy valaki mennyire kreatív, és egyes munkaköröknél erre nagy hangsúlyt helyeznek. Először megkérdezik a pályázót, hogy rendelkezik-e bizonyos tulajdonságokkal, majd később az interjú során egy szimulációs helyzet keretében a felvetett problémára adott válaszaiból kiderül, hogy valóban megvannak-e benne ezek a tulajdonságok. Ekkor ugyanis a pályázó olyan problémával kerül szembe, amelyre a mindennapokban is megoldást kell találni, és döntő lehet, hogy az adott pillanatban mit válaszol. Szabó Péter fontosnak tartja, hogy a pályázót ne csak szubjektív benyomások alapján, hanem objektív módszerrel is értékeljék. Ezért a jelentkezőkkel kitöltetnek egy kétoldalas kérdőívet, amelyet összevetnek az adott pozícióhoz szükséges elvárásokkal. Ennek alapján készítenek egy szöveges értelmezést, mely segít a megfelelő ember kiválasztásában. Szabó Péter szerint míg a tárgyalástechnika például fejleszthető, a kreativitás csak kismértékben. Ez utóbbi az ember "veleszületett" tulajdonsága. Orosz Jenő, a Sanofi-Aventis és a csoporthoz tartozó, gyártással és kutatással foglalkozó Chinoin Rt. kommunikációs igazgatója szerint a kreativitásra nem mindig derül fény az állásinterjú során. Arra is volt már példa, hogy valaki a cégen belül átment egy más munkakörbe, mert felismerte, hogy nem találhatók meg benne azon tulajdonságok, melyek az adott feladathoz elengedhetetlenül szükségesek. Ez azonban ritkán fordul elő - tette hozzá az igazgató. A társaság a vezető beosztású munkaköröket elsősorban belülről próbálja betölteni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.