BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Állásinterjú: Bevalljuk-e az állástalanságot?

Előnyben vannak azok az álláspályázók, akik még munkaviszonyban keresnek új posztot. A felvételnél általában nem szeretik az interjúztatók azokat, akik már több hónapja vagy akár több éve állástalanok. Ebből adódóan joggal merül fel a kérdés: be kell-e vallanunk önéletrajzunkban, hogy bizonyos idő óta munkanélküliek vagyunk? Az Asio Személyzeti Tanácsadó Iroda vezetője, Pusztai Anikó szerint tény, hogy a szakmai önéletrajz úgy "szép" és a munkáltatói elvárásoknak leginkább megfelelő, ha a jelenlegi munkahely mellett feltüntetett dátum még nincs lezárva, ez arra utal, hogy a pályázó jelenleg is munkaviszonyban áll. A korrektség ugyanakkor azt diktálja, hogy legalább évre (hónapra) pontosan tüntessük fel az egyes munkahelyeken eltöltött időt. Így azt is, ha már nem vagyunk munkaviszonyban, és mióta keresünk állást. Ezt a szépséghibát egy kísérőlevéllel tudjuk korrigálni, ahol elhelyezkedési, pályázási szándékunkat bővebben kifejthetjük, utalhatunk arra, miért szűnt meg a munkahelyünk (leépítés, ahol nemcsak bennünket, hanem még másik huszonöt munkavállalót is elbocsátottak, vagy szervezeti átalakulás miatt megszűnt a munkakörünk stb., ezek a könnyebben "eladható" változatok). Pusztai Anikó szerint amint tudjuk már, hogy új munkahelyre lesz szükségünk, azonnal kezdjük el a keresést. Így esélyünk van arra, hogy a felmondási idő alatt vagy annak lejárta után egy-két hónapon belül munkát találunk. Kollár Róbert karrier-tanácsadó szerint is időben kell hozzá kezdeni az álláskereséshez. Bár a kudarcélmények rontják az általános közérzetet, érdemes hasznosan tölteni az álláskeresés időszakát. A nyelvtanulás, és egyéb kompetenciák fejlesztése hasznos lehet. Ezeket ajánlott megemlíteni az önéletrajzban is. A leendő munkáltató részére a képzések azt bizonyítják, hogy ebben az időszakban is gondot fordítunk az önfejlődésünkre. (VG)

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.