BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Felszállt az Airbus óriásmadara

Hatfős személyzettel tegnap sikeresen felszállt Toulouse-ból az Airbus új A380-as óriás repülőgépe, s ezzel tényszerűen is átvette a vezetést a nagy gépek részpiacán az ősi vetélytárs amerikai Boeingtől. Jelképes is lehet, hogy pontosan arról a kifutópályáról emelkedett a magasba, amelyről 1969-ben a Concorde szuperszonikus repülőgép. A próbarepülések után 2006-ban a Singapore Airlines utasai élvezhetik először a két teljes emeletnyi kényelmet. A hosszú távú járatokra tervezett "óriásmadár" belsejében normál esetben 555, mikor charterjáratként üzemel, 853 utas fér el. Az európai társaság azt reméli, hogy a következő húsz évben 1902 ilyen járművet vásárolnak tőle a légitársaságok. A nyereségességi szintet - a 15 százalékkal, immár 16 milliárd euróra nőtt fejlesztési költségek miatt - 250-ről 300 darabra emelték.

A szingapúri cégen kívül eddig több más ázsiai, arab és európai légitársaság is jelezte: betáblázta magának a vásárlást. Az A380-asra eddig 139 kötelező érvényű vásárlási ajánlat érkezett 13 vevőtől, és még további 15-re van nem kötelező ajánlat. A legtöbb gépet, 45-öt a dubai Emirates légitársaság foglalta le. A Boeing 747-es prototípusa a Concorde-dal szinte egy időben hajtotta végre első menetrend szerinti repülését. Később a légitársaságok érdektelensége miatt nem folytatták az ennél nagyobb vagy hosszabb távra elérő gépek fejlesztését. A Boeing új stratégiája szerint most inkább a közepes és kisebb repülőgépek gyártására rendezkedik be. (Bloomberg)

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.