A munkaadók, illetve a személyzeti tanácsadó cégek, fejvadászok gyakran teszik fel a kérdést az állásinterjún a fiatal pályakezdőnek, hogy vajon miért éppen azt a céget választja első munkahelyének. Sattler Katalin, a piacon több mint tíz éve jelen lévő Smaroglay & Tóth Személyzeti és Tanácsadó Iroda szenior tanácsadója szerint a kérdés mögött az áll, hogy a cég megtudja, az illető mennyire készült fel az interjúra, mennyire ismeri a céget, annak piaci pozícióját, illetve az iparágat, amelyben tevékenykedik. Az interjú előtt mindenképpen ajánlatos információkat szerezni a cégről, hiszen a tájékozottság előnyt jelent - hangsúlyozta a szakember. Ha az állásinterjú során a pályázó felkészültségről tanúskodik, és azt mondja, hogy őt nagyon érdekli az adott terület, ez általában kielégíti a cégeket. Fontos, hogy a pályázó választása tudatos legyen.
Általában egyik cég sem szereti, ha az illető egyszerre több különböző területű (pénzügy, marketing) munka iránt érdeklődik. Tapasztalatok szerint, ha a jelölt túlzottan dicséri a céget, az sem szerencsés, de ha konkrét dolgokkal tudja indokolni, hogy miért szeretne az adott helyen elhelyezkedni, azzal jó hatást válthat ki.
Ha valaki egy skandináv céghez jelentkezik, és ismeri a skandináv vállalati kultúrát, s az állásinterjú során meg is indokolja, hogy miért áll hozzá közel, azt általában szívesen veszik. Egy pályakezdőnek több tucat önéletrajzot kell elküldenie ahhoz, hogy megtalálja a végzettségének és elképzeléseinek megfelelő munkahelyet. Ez óriási szervezést és odafigyelést igényel, amely nem mindig sikerül - hangsúlyozta Sattler Katalin. Mire egy cég visszajelez, több hét is eltelik, és előfordul, hogy a pályázónak addigra már fogalma sincs, hogy milyen állásról is van szó. Sattler Katalin szerint a pályázónak érdemes egy "projektlapot" készíteni, melyen vezeti, hogy mikor melyik céghez, milyen pozícióra nyújtott be pályázatot.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.