Az acélgyártáshoz szükséges koksz drágulásának már az idén gátat vethet a kínálat bővülése. Ezt mutatja, hogy a legnagyobb szállító, Kína exportárai 8 százalékkal (tonnánként 225-235 dollárra) estek az első negyedévben a Bloomberg szerint. Ezek 11-14 százalékkal kisebbek a tavalyi világpiaci átlagárnál.
A meghatározó kínai koksztermelés mintegy 10 százalékkal - 228 millió tonnára - nőhet az idén. A helyi acélipar erősödő igénye ellenére a kivitel a múlt évi 15 millió tonna körül maradhat. Ugyanakkor a riválisok közül például India és Ukrajna exportja érezhetően bővülhet.
Ez a hazai acélipar számára is kedvező. A dunaújvárosi kokszüzem ugyanis egyelőre csökkentett termelési kapacitással üzemel, mert a hármas blokk átépítése csak szeptemberben fejeződik be. A Dunaferr így az idén is - 130 ezer tonna erejéig - importra szorul Lukács Péter műszaki vezérigazgató-helyettes szerint. Legutóbb épp Kínából vásároltak, ám korábban lengyel és ukrán forrásból is érkezett koksz. Erre a jövőben már nem lesz szükség, hiszen a hazai kokszoló éves összkapacitása az idei 700 ezerről egymillió tonna közelébe nő, amelyből akár exportra is juthat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.