Egy pénzügyi partnerrel közösen szeretne indulni a Budapest Airport Rt. privatizációs pályázatán a velencei és a trevisói repülőteret üzemeltető Save Spa. Ezzel legalább hétre emelkedett a ferihegyi légikikötőt működtető állami vállalat kérőinek a száma; többségük szakmai befektetésként kezeli a lehetőséget, és nagyarányú fejlesztéseket ígér. A 100-150 milliárd forintra becsült BA Rt. részvényeinek háromnegyede iránt mások is érdeklődnek, noha nem biztos, hogy beadják pályázatukat.
Az ÁPV Rt. a tanácsadói pályázat lezárulta után azt közölte, hogy várhatóan május közepéig megkapja a győztes Credit Suisse First Boston cégtől a társaság lehetséges stratégiájával összefüggő előterjesztést, s ennek alapján hamarosan kiírja a privatizációs pályázatot. A Pénzügyminisztérium helyettes államtitkára május elején június közepét jelölte meg lehetséges időpontként. Időközben a parlament bizottsága a hónap közepén jóváhagyta a légi-közlekedési törvény módosításáról szóló előterjesztést, erre éppen a magánosítás miatt volt szükség. Egyelőre nem tudni, hogy az Országgyűlés mikor tárgyalja a tervezetet.
A vagyonkezelőtől származó értesülésünk szerint az ÁPV Rt. szeretné sikeresen lefolytatni a BA Rt. és a Malév Rt. magánosítását, ám ezt akadályozza, hogy nem rendezettek a két cég közötti együttműködés keretei. A privatizációs szervezet a közeljövőre ígérte a helyzet megoldását tartalmazó csomagot.
Rendezetlen a BA Rt. és a Ferihegyen működő külföldi hagyományos és diszkont-légitársasá-gok vitája a tervezett új, a réginél háromszor magasabb leszállási díj ügyében. Pető György, a legtöbb érintett céget tömörítő érdekvédelmi szervezet társelnöke (egyúttal az EasyJet képviselője) lapunknak elmondta: hétfőn levelet küldtek a BA Rt. vezetőjének, amelyben ötvenszázalékos csökkentést követelnek.
A Save elnöke eközben az Il Sole 24 Ore című lapban erőteljes növekedési tervekről számolt be. Közölte: ehhez szeretné felhasználni a közelgő tőzsdei bevezetést. Egyebek között azt tervezi, hogy megvásárolja a Catania, Palermo és Bari repülőtereit üzemeltető vállalatokat, ám külföldön is megjelenne, elsőként éppen Budapesten. Az elnök legalább 159 millió eurós tőkeinjekcióra számít, s további 200-300 milliós hitel felvételét is fontolgatja.
Tavaly novemberben a spanyol Ferrovial, az idén márciusban a koppenhágai repülőteret üzemeltető KL AS, néhány hete pedig a világ legforgalmasabb londoni légikikötőinek tulajdonosa, a British Airports Authority lapunknak adott nyilatkozatokban leszögezték: feltétlenül megteszik ajánlatukat, s ha győznek, felfuttatják az utasforgalmi létesítményeket Ferihegyen, és kereskedelmi, valamint logisztikai központtá építik az objektumot.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.