Szűkülő piacon nőtt a Shell forgalma
A Shell Hungary Rt. tavaly 171 milliárd forintos forgalom mellett 3,4 milliárd forintos adózás utáni eredményt ért el - közölte Varga István, a társaság elnök-vezérigazgatója a Világgazdasággal. Hozzátette: forgalmuk 25 százalékkal növekedett 2003-hoz képest. Ez azért különösen jó eredmény, mert a magyarországi üzemanyagpiac eközben folyamatosan csökken. Az idei esztendő első negyedében öt százalékkal volt kisebb a motorbenzin-forgalom, mint 2004 azonos időszakában, a gázolajeladások ezzel szemben szerény mértékben növekedtek.
A két hajtóanyag piacának eltérő mozgását az indokolja, hogy a gázolajforgalom jelentős részben a szállításhoz kapcsolható, ennek üzemanyagigénye pedig jobban kötődik a gazdaság teljesítményéhez, mint az üzemanyagok árának alakulásához. A motorbenzin viszont tipikusan lakossági termék, ily módon sokkal árérzékenyebb. Varga István hozzátette: a benzinturizmus igazoltan csökkenti a forgalmukat és az állami adóbevételeket.
Az idei év egészére vonatkozóan elégedettek lennének, ha két százaléknál nem csökkenne nagyobb mértékben a motorbenzin-forgalom, a gázolajeladások pedig szinten maradnának. A Shell Hungary Rt. mint a magyar üzemanyag-kiskereskedelemben a Mol Rt. mögött hagyományosan a második helyen álló szereplő, ebben az évben nem tervezi a kúthálózat látványos bővítését, ugyanakkor az autópályák és gyorsforgalmi utak mentén kínálkozó lehetőségekkel élni szeretnének, és figyelik a piacon adódó egyéb lehetőségeket is - tudtuk meg Varga Istvántól.


