Ázsia a lehetőségek földje, a reklám- és kommunikációs piac a jövőben még több befektetést vonz majd. Giulio Malegori, a Magyarországon is érdekelt MindShare médiaügynökség európai részlegének vezérigazgatója elmondta: a másfél milliárd lakosú Kína, a több mint egymilliárdos India, de akár Indonézia is mind olyan piac, ahol a fogyasztás folyamatosan növekszik, és állandó változások jellemzik többek között a gépjármű- és az FMCG-piacot is. A vezérigazgató úgy véli, Kína és India mellett Brazília és Oroszország tíz év múlva legalább anynyira fontos lesz, mint Nyugat-Európa.
Európában 2004-2005 összehasonlításában stabil és stagnáló maradt a média piaca, a MindShare növekedése ugyanakkor jelentős, bevételük bővülése ötszöröse az európai átlagnak. Részben ennek is köszönhető, hogy két egymást követő esztendőben is az év médiaügynökségének választották a társaságot. Olyan új ügyfeleket tudott szerezni az elmúlt években, mint az Unilever, amely egymilliárdos költségvetésű kampányt indított, megszerezték a Nestlét, valamint a Kraftot is. Giulio Malegori úgy látja, a sikerben nagy szerepe van földrajzi lefedettségüknek is: a cég a Csendes-óceán térségében, Ázsiában, az USA-ban, Európában és Latin-Amerikában is jelen van egyedi, regionális ajánlatokkal. Fontos szempont az is, hogy az ügynökség menedzsmentje az alapítás óta változatlan - véli a vezető.
Giulio Malegori szerint Kelet-Közép-Európában még jelentősebb növekedés tapasztalható, mint a kontinens nyugati felén, mert mint mondja: Nyugat-Európában érett a piac, a keleti régióban viszont még sok lehetőség adódik. A legdinamikusabb bővülést a legnagyobb piacokon, Orosz- és Lengyelországban lehet elérni. Utóbbiban jelenleg nyolc ügynökséggel van jelen a cég, ennél azonban több kell. Kiemelt feladat a piaci pozíció növelése mellett a szolgáltatások minőségének erősítése. Jelezte azt is, hogy a lakosság és fogyasztás tekintetében kisebbnek számító Csehországban és Magyarországon is biztatónak tűnik a jövő. A hazai piacon egyébként a MindShare a harmadik számú szereplő. Magyarországgal kapcsolatban elmondta: az a cél, hogy minél több nemzetközi üzletet tudjon szerezni az ügynökség. Mint kifejtette: amíg a nemzetközi hálózatra az a jellemző, hogy üzleteik 72 százaléka globális, 28 százaléka pedig helyi, addig Magyarországon egyelőre fordított a helyzet. Ennek megváltoztatásán már dolgoznak.
A nagy médiapiaci trendekkel kapcsolatban elmondta: az FMCG-óriások várhatóan fokozatosan kivonják reklámaikat a televíziókból. A digitalizációval ugyanis több száz tematikus csatorna válik elérhetővé, a nézők pedig egyre kevésbé viselik el, hogy reklámokkal szakítsák meg a műsorokat. Ráadásul a digitális videorekorderekkel már most is lehetőség van arra, hogy reklám nélkül rögzítsék a kiszemelt programokat. Giulio Malegori szerint a jövőben nem lehetnek tolakodók a reklámok, tartalmukkal kell a fogyasztókat vonzaniuk.
Ezenkívül jelezte azt is: tovább növekszik azok száma is, akik az internetről szerzik majd az információkat, ezáltal a lapok olvasottsága csökken, a sajtó online formátumainak látogatottsága viszont várhatóan emelkedik. Változnak a látogatói szokások is. Sok ember számára az online tartalmak napi egyszeri frissítése már nem elég, ennél többre vágynak. A jó minőségű gazdasági lapok viszont a döntéshozók számára fontosak maradnak globális és helyi szinten is - véli a vezető.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.