BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Új piacon a BAT Hungary

Új területen jelenik meg mától a magyar cigarettapiac 47 százalékát uraló BAT Hungary. Az egyéb dohánytermékektől pozíciói erősítését és bevételnövekedést vár a cég. A legális cigarettaértékesítés a jövedéki adó emelkedése és az illegális termékek mennyiségének növekedése miatt drasztikusan visszaesett az elmúlt években.

Mától az egyéb dohánytermékek - cigaretta- és pipadohány, szivar, szivarka, cigarettahüvely - magyarországi piacán is megjelenik a British American Tobacco (BAT) Hungary. A hazai cigarettapiacon közel 47 százalékos részesedésű társaság a lépéstől dohánypiaci pozíciójának további erősítését és bevételei növekedését várja - hangzott el a cég tájékoztatóján. A döntésben szerepet játszott, hogy a vállalat a teljes dohánytermék-kínálattal akar megjelenni a magyar piacon is, illetve az olcsóbb, alternatív megoldásokat kereső fogyasztók megtartása - közölte Jakab János, a BAT Hungary szabályozási ügyekért felelős menedzsere.

A cég cigaretta- és pipadohánynyal, illetve egy, Magyarországon még újdonságnak számító termékkel, az aktív szenes filterrel ellátott cigarettahüvellyel jelenik meg az egyéb dohány termékek (OTP - other tobacco product) piacán. Míg az elmúlt években a hazai cigarettapiac látványosan visszaesett - a 2002-es 19,6 után az idén várhatóan már csak 13,1 milliárd szálat értékesítenek majd legálisan -, az OTP-termékek iránti érdeklődés fokozatosan nő, részesedésük a 2002-es 3 százalék után az idén már elérheti a 7 százalékot. A legális cigarettaértékesítés visszaesésében az egészségvédelmi tájékoztató kampányok mellett döntő szerepet játszott a termék jövedéki adójának két év alatti 95 százalékos emelkedése és emiatt ezen termékek tartósan magas ára - tette hozzá Jakab János. A folyamathoz hozzájárul az országba illegális úton bekerülő cigaretták számának növekedése is, becslések szerint az idén itthon eladott ilyen forrásból származó cigaretták mennyisége elérheti az 5 milliárd szálat is.

A hazai cigarettapiac hanyatlása miatt tavaly két nagy dohánygyárat - az angol Imperial Tobacco Group tulajdonában lévő Reemtsma debreceni és a Philip Morris egri üzemét - zártak be. A piac szűkülését megérezte a BAT Hungary is, a 2003-as 118,8-ról tavaly 93,5 milliárd forintra csökkent a forgalma, és a két évvel ezelőtti 6,5 milliárd forintos nyereség után 2004-ben 14 milliárdos vesztesége volt a cégnek. Ez a piac visszaesése mellett a jövedéki adó emelkedése, a tavalyi százfős leépítésből adódó költségek, illetve egy értékcsökkenési elszámolás miatt alakult így. Az idén a veszteség csökkentése, az árbevétel szinten tartása a cél, további elbocsátásokat nem terveznek.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.